Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2010

Av Soffan - 4 september 2010 12:35

Känn ingen stress, men nu måste jag hitta vinterkläder till kvällen för det är dags för Dalhalla och P-Floyd… och det är lika med kallt… Hittat jacka, mössa, vantar och nu fattas bara varma byxor. Snytpapper och regnkläder är redan packad… Minns ett år för inte alltför längesedan när jag tog debutdoppet i sjön i september… men då vare varmt… och det är de inte nu. Trist… men men… leta kläder va de… just ja, måste ju vara lite fin innan oxå, dags för Zornmuseet igen.

Av Soffan - 4 september 2010 12:01

Hm… nu fick jag dåligt samvete för mitt usla humör igår. De ringde nyss en extern kollega och bad mig om ursäkt för sitt telefonbeteende fastän det var jag som var på krigsstigen. Det är nog så att jag inte är lika diplomatisk som förr, finns inte riktigt tid eller ork för det längre. Men jag borde vara bättre på att vara det hemma. Tror att jag drabbats av ”att bära me mig jobbet hem”… vilket lite värre än att ha jobbanteckningsblocket vid sängen alltså…  

Av Soffan - 3 september 2010 18:17

Nu har jag gått händelserna i förväg, många år, och på bästa pensionärssätt fyllt en jättefin glasskål på fot med godis… antibjudgodis… dvs. halstabletter i prasselpapper. Fint och färggrant ska de va… Humöret är annars väldigt nära nollpunkten… och då kan det hjälpa med choklad… och gärna då chokladpudding eftersom det inte är lördag, för pudding är ju nästan mat… hehe… men humöret vart inte bättre när jag upptäckte att datumet gick ut för länge länge sen… Så jag får helt enkelt fortsätta sura och sluta läsa de lokala tidningarna, inte läsa mejl eller svara i telefon… för då blir nog allt mycket bättre… i min värld. Finns visst ett ord för det… förnekelse. Och det är precis vad jag tänker ägna helgen åt... och nu ska jag besöka skafferiet för att införskaffa choklad, för jag tänker då inte äta halstabletterna, och sen ska det frossas och drömmas om tiden efter valet...

Av Soffan - 2 september 2010 20:55

Besöket i underjorden var ovanligt trevligt men så bjöds det på falukorvsmacka och skönsång oxå... men jag hade glömt hur kallt det var. Vi liknades vid ”lingontuvor” och ja, vad ska man säga… de är väl ungefär precis så man ser ut när man tränger samman nära 90 personer klädda i liten röd cape och hjälm på begräsad yta… Men det gjorde nog faktiskt varken till eller från, att frysa lite, när det gäller mitt skapande av snytpappershögar… för det verkar vara svårt att klara sig undan baciller just nu… dvs. det är inte bara jag som nyser…

Av Soffan - 1 september 2010 17:25

Snuvig och lätt magsjuk... festligt värre på konferens... och nu börjar det bli dags att bege sig under jord... Återkommer när jag nått ytan igen...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards