Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2010

Av Soffan - 11 oktober 2010 21:58

Bokat om besiktningstiden för bilen, betalat avglömda räkningar, bokat om en annan tid oxå… det enda som fattas är en kallelse från tandläkaren. Kvittar om det är ”den gamle gode men vrånga” eller ”den yngre arroganta”… lika illa vilket som… o ja, jag går hos två olika tankläkare, bara för att...

Det har helt enkelt bara varit måndag hela dan idag. Nämnde jag att jag glömde busskort, pengar och alla andra kort hemma i morse? Fick tjuvåka med risk för att bli ertappad av kontrollanterna och så äter soppa igen dvs. har godisförbud tills på torsdag, för då är det kalasdag. Men om jag snabbar på och går och lägger mig ökar genast förutsättningarna för en bättre dag i morron. Ska bara välja ny bok… och fundera ut en bra present till kalasisen.

Av Soffan - 10 oktober 2010 21:48

Glömde hur kallt det är att gå på bio… men om jag till nästa gång kan minnas att jag fick sitta invirad i en filt och dricka te när jag kom hem så kanske jag kan komma ihåg att klä mig lite extra varmt nästa gång jag blir sugen på bio. Filmen, Salt, var kanske inte den bästa men en godispåse, några spioner och underhållningsvåld är inte ett dåligt sätt att avsluta en mångaktivitetsdag på. Känner mig riktigt pysslig och nyttig även om det egentligen mest bara blivit mer stökigt här hemma. Men det är väl så det är med ständigt pågående projekt? Hm… nästippen är fortfarande iskall…

Av Soffan - 10 oktober 2010 15:37

Lördagen blev bättre än bara bra. Med tåget tog lilla G, dotter och jag oss till Stockholm och vidare till Älvsjö och Barnmässan… Var som väntat massor med folk och grejar att titta på... och köpa. Och medan de fanns ork kvar rullade vi även över till Hemmässan, där dottern repa eld på sur tant. Så ska dom tas… dom sura tanterna. Dagens dyrast vart nog ändå allt vi stoppade i oss eller två av oss i alla fall. Så om man bortser från paprika i mackan, att det var ett helvete att få på vagnen på tåget på nerresan och trång som attan på hemvägen så var det en toppendag. Men lovar att satsa på första klass nästa fritidsresa… trots att jag vet att jag haft synpunkter på omkringspringande barn när jag ”jobbreser”... men lilla G är ju det exemplariskaste ressällskapet man kan ha… hon tog det lugnt, sov en sväng och drog en bytta palsternackaspuré och lite välling emellanåt och uppskattade kanske besöket i huvudstaden och Barnmässan... eller inte. Hon tog det med ro i alla fall.


Av Soffan - 9 oktober 2010 07:31

Med att vara ”lördagspiggelin” avsåg jag inte att vakna före halv fem… och kanske inte att stiga upp innan halv åtta heller… men nu är jag på gång… och det är dags att börja uppleva dagen… utan ”hotellfrukost” fastän det är lördag. Blir nog bra ändå...

Av Soffan - 8 oktober 2010 19:40

Ligger i soffan och kollar på gossen ”Harry Potter”, på nian… det är ungefär allt orken räcker till just nu. Det var ovanligt långt till helgen den här veckan. Misstrodde nästan ett tag… men nu så. Ledig och redo för… kudden om bara nån timme. Trist att man ska vara så trött… men i morron så, då är de dags att vara lördagspiggelin.

Av Soffan - 8 oktober 2010 10:26

Härligt att kunna få ”skrivaPM- mumsa” på dotterns bekostnad… mer sånt, tack, även om det inte harmoniserar med dieter eller annat trams… och ja, jag är en ”fuskis” när det gäller dieten.

Av Soffan - 6 oktober 2010 22:26

Efter att hu frusit hela dan på kontoret kan jag lova att jag nu är varm. Ända ut på örspetsarna… attans hur folk resonerar och beter sig i grupp. Men de var ju inte oväntat för när kommuner spar pengar bli folk missnöjda och jag får jobba övertid, typ. Men nu har jag annat att fundera över, ska förbereda mig genom att sova, Får besök av några forskare i morron som vill något. Jag har dessvärre inte riktigt klurat ut vad. Men de lär jag bli varse… och i morron är det säkert en himla mycket bättre dag än idag så det blir nog bra… Så nu fattas bara en ny bok och sen blir de kudden och god natt.

Av Soffan - 6 oktober 2010 17:31

Utrustad med nytt läppsyl, för att förbli om inte len i munnen så i alla fall len om munnen, börjar det dra ihop sig att fara till föräldramötet där jag och mina kollegor är huvudattraktionen. Dock inte i någon positiv bemärkelse… Förväntar oss att många ska vädra sitt missnöje. Synd bara att beslutande politiker inte deltar… haha. Men det blir nog bra det här oxå… kanske kommer det någon konstruktiv kritik som jag kan ha nytta av… Gäller att tänka positivt. Speciellt med tanke på att det hela dan, tack vare blåsten ute, dalat ner döda flugor från ventilationen i taket rakt ner på mitt tangentbord…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards