Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Soffan - 27 november 2010 18:39

Missade bara en sak på listan idag och det berodde inte på mig utan en glasmästares ovilja att hålla öppet på helgen. Fiskarna simmar därför fortfarande i sin gröna hink. Övriga uppdrag genomfördes med gott resultat. Vinteroverall införskaffades, honungen åt kollegan kan jag bocka av från listan och en himla massa fler saker. Min mor och jag har dessutom tjuvstartat julen med klapputdelning redan idag. Är ju så att vissa paket inte kan vänta ända till jul… speciellt inte om de gör sig bäst innan jul, eller hur lilla M? Dags att återgår till Harry Potter och att sortera pennor… lovar vidareutveckla tankarna kring pennsorterande, en annan gång… och ja, de snöar fortfarande.

Av Soffan - 27 november 2010 08:58

Snöar så in i vassen idag… och på ”att göra listan” står det massor me saker som är roligare att göra utan att behöva skotta av bilen efter varje stopp. Men de hjälper väl inte att vara kinkig, bara att samla sig, dra på värsta vintermunderingen och bege sig ut i snöyran och le, framför allt inte glömma att le. Det är trivsamt med våra årstidsväxlingar, så de så… eller annars ska jag helt enkelt bara stanna hemma och titta klart på Zombieland... Vilket skulle kunna vara en alldeles utomordentligt bra undanflykt om det inte vore så att lilla M och G väntar mig om några minuter, redo för utflykt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards