Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Soffan - 28 november 2010 22:40

Hm… kom just på en sak… vännen M får inte ledigt viket innebär att jag inte får sällskap på en eventuell utflykt och lilla M missade ett loppisfynd, storkram på er… och ja, jag har gömt marsipan i kylen, bakom en stor Toblerone. Men nya bordet och stolarna har fått små tassar under benen, så att parketten inte tar stryk, och jag har provsuttit ärvda fåtöljen och den fungerar alldeles utmärk att sitta bekvämt att läsa och titta på tv i. Har nu mest bara lite problem med att komma i säng… men det brukar ju lösa sig de me... och lösningen heter "sovmorron och buss".

Av Soffan - 28 november 2010 21:42

Dagen ligger betygsmässigt över medel, för min del. Har lyckats hålla ett antal nära sysselsatta under ett flertal timmar i samband med loppisbesök och julskyltning. Fyndade bra saker, bland annat ett vardagsrumsbord med tillhörande stolar och naturligtvis lite godsaker på stan. Hoppas nu bara inte att någon tror att det per automatik innebär ”bjudmiddag” redan till helgen… för jag ska bara titta när andra äter och fikar ett tag till. Men sen så…

Av Soffan - 28 november 2010 13:37

1:a advent och sol, riktigt muntert alltså men jag har ingen adventsljusstake, med riktiga ljus. Funderar allvarligt på att hoppa över det helt och bara göra fint på röda ljusbrickan jag fick i present av mamma med ett enda ljus och några tomtar. Föresten så är köksbordet så stökigt så det ändå inte finns plats att göra fint på där än. Men jag arbetar på det… och har nu äntligen fått in mina "nya" fina Höganäsmuggarna i ett skåp. Tyvärr blev det ett antal kaffekoppar över... men de gör lixom inte så mycket... dricker ju ändå inte kaffe...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards