Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Soffan - 30 november 2010 20:19

Undrar vad som händer i mina garderober och lådor under sommarhalvåret i och med att antalet skrynkliga dukar ökar för vart år. Verkar oundvikligt att undkomma strykjärnet om jag vill ha en duk som inte ser ut som ett skrynkligt snytpapper. Är nog bara att acceptera; dukar e inte riktigt min grej och inte att stryka heller. Har istället slagit i fler spikar i kväll än på flera år. Grannarna hälsar och tackar… eller inte… hehe. Å jag är inte klar än… men bryter nog strax ändå… dags för te o bok i soffan.

Av Soffan - 30 november 2010 18:29

Sista november och jag som redan tidigt under hösten var klar med klapparna känner nu viss stress för jag är inte klar, fortfarande. Sen skulle man även kunna misstänka att mitt uppstressade tillstånd beror på den sockerchock jag utsatt kroppen för idag. Efter en veckas avhållsamhet från det mesta slog jag till med flera bitar tårta och Sellnäsplanka, men är de kalas så är de, eller idag var de snare pensionerings fest. Mycket gott att äta i alla fall. Som tur var fick jag direkthemkörning av dottern, men utan att passera klappstället nummer ett, så får vara lite stressad några dagar till tills jag har samlat mig och grejat nya klappar. Men sånt kräver lite planering… och tankeverksamhet och just nu kan jag bara tänka på att det är kallt på golvet, balkonger och nya tätortstrafiklösningar.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards