Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2010

Av Soffan - 26 november 2010 20:43

Det är en sak att ge andra goda råd och en annan sak att själv följa råden, men idag har jag gjort det. Jag pyntade innan jag städade, för det är jäkligt mycket roligare att städa när det redan är lite fint. Men de tog tid att pynta, så städa har jag inte riktigt hunnit med, än. Att följa ett råd till hälften är bättre än inte alls… Däremot upptäckte jag måste jag köpa flera LEDlampor, hade ingen koll på hur många lampor det var i min lilla adventsljusstake…

Tappade föresten bort min plånbok idag, men glädjande nog finns det ärliga människor. Känns bra att bli påmind om det emellanåt…

Av Soffan - 25 november 2010 20:45

Rivstarten i morse ledde till andnöd i duschen genom min ständiga jakt på rationalisering. Ska hädanefter, eller i alla fall så länge jag minns just denna incident, inte städa med starkt luktande skurmedel och duscha samtidigt. Men jag glömmer så lätt… haha. Annars så känner jag mig rätt nöjd med mig själv denna lönedag då jag inte spenderat en enda krona, än så länge. Lusten fanns dock att köpa massa nya pysselgrejer… Hade en kul kväll igår och inte visste jag att jag så starkt behövde en sax som klipper taggigt mönster eller en grej som gör runda hörn. Är man inte bäst att pyssla hjälper det med roliga leksaker…

Av Soffan - 24 november 2010 17:26

Dags att dra på pysselkväll, till kollegan L stora förtjusning utrustad med största tejprullen som fanns på kontoret. Tror att det kan vara så att hon gjorde lite narr av mitt pysslande och tejpande som hon ofta utsätts för.

Av Soffan - 22 november 2010 21:13

… fiskarna simmar i sitt nya hem, en vattentät hink, vattnet upptorkat och jag tröstäter choklad… och ”skafferiet” fick sälja många hinkar idag. Hade en himla tur som var hemma när det börja läcka… Trist bara att ha fiskar i en hink, vitsen med akvarium är lixom borta då… man ser ju dem inte, fiskarna alltså. Blir till att besöka glasmästeriet i morron… Men nu blire soffan, te och Chuck eller nått annat för jag missade visst Chuck...CSI får det bli.

Av Soffan - 22 november 2010 17:39

Har haft ett alldeles eget flipperspel i huvet idag. Eller nu har vi spelat färdigt och jag kan möta ljuset igen… som värsta Dracula… haha. Är glad att huvudvärken inte är lika dryg som flipprandet framför ögonen för det är mer obehag än smärta. Speciellt med tanke på att jag inte är så bra på att hantera smärta… blir gnällig och ynkar. Men nu har jag ändå fått något att ynka över… ett läckande akvarium. Får dom ens läcka? Brukar tänka positivt… men nu är det svårt. Kan bara se en enda fördel med ett läckande akvarium och det är att man kan få äta lördagsgodis som tröst på fel dag. Bäst jag slutar skriva nu för fortsättningsvis kommer det nog bara att komma svordomar från mig resten av kvällen...  


Av Soffan - 21 november 2010 18:18

Av någon outgrundlig anledning slog det mig idag att jag inte uppdaterat min lottorad, så de gjorde jag idag… och de fanns en vinst. 118 kr är inte riktigt 103 miljoner, men en lottovinst - är en lottovinst och de va vad jag vunnit… Den högre summan innebär dessutom en helt annan typ av ”önskelista” än min… på min står de ny kökssax och en slickepott – utan brännskador.

Av Soffan - 20 november 2010 22:55

Hm... missade början på Armageddon... inte bara slarvigt, utan på gränsen till oacceptabelt.

Av Soffan - 20 november 2010 22:24

Tappade bort mig själv och under någon timme och ersattes av en skål tomater... bara för att jag skulle göra lite "höstigt" här. Men nu har jag hittat mig själv igen... känns bra mycket bättre än tomaterna. Men ska nog ändå fundera på att byta bild, mina rynkor gör sig inte så bra på en tecknad "jag".

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards