Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2010

Av Soffan - 20 november 2010 22:02

Dottern fick rena fönster, men inte jag – men de var ju som var planen för idag. Sen glömde jag att åka till tippen - det var betydligt trevligare att gosa me barnbarn och köpa julgran. Och nyss när jag var på kvällsprommis me den lilla snöätande vovven så såg jag att det är ”startklart” för att adventspynta både inne och på balkongen. Knallade förbi flera hus där allt var redo och klart för advent. Gillar såna här lördagar…

Av Soffan - 20 november 2010 08:39

Kraftigt snöfall - innebär det att man är befriad från utlovad fönstertvätt? Skulle inte tro det... men ska kolla med fönstertvättdirektören utifall. Men det tål att fundera på, blir ju så kallt inne. Hör hur jag håller på… hm… lovar… ska bara äta frukost sen är jag på gång. En vända till tippen står också på dagordningen och dit brukar jag sällan få åka ensam eller i alla fall utan extra last. Baksidan med att ”lära” barn vikten av att sopsortera… men trevligt med sällskap när nått ganska trist ska göras.

Av Soffan - 19 november 2010 23:18

Vet inte om fiskarna uppskattar midnattssol och total månförmörkelse om vart annat. Verkar helt omöjligt att få till en normal dygnsrytm åt dem. Känner mig som en dålig mor för dem… men dom e hel o ren i alla fall… och mätt i magen. Och det är jag också… har haft filmkväll med lilla M smaskat i mig skolresefika… stödhandlat och ätit för den goda sakens skull. En trivsam fredagskväll alltså efter en rätt lång jobbvecka som avslutades med utelunch utan efterrätt...

Av Soffan - 18 november 2010 19:44

339 kr/mån i tjänstepension, äggskal i omeletten… framtiden är säkrad inte bara ekonomisk utan även mot benskörhet. Det goda humöret håller i sig... och nu fattas bara en kopp te, men precis just nu tittar jag ju på "PSL på festival"... och minns hur varmt de va då.

Av Soffan - 18 november 2010 12:39

Har funderingar på om det är dags att engagera sig politiskt… Ligger kanske i och för sig inte så bra till… omnämns idag i tre av lokaltidningarna. En positiv artikel utan faktafel, tack för det, och en mindre smickrande, dessvärre utan större faktafel och en där bara de närmast sörjande vet att den onda som ”ställt till det” är jag… dvs tre helt olika projekt. På grund av den positiva artikeln har jag redan fått telefon skäll och nu väntar jag bara på fortsättningen. Jobbar alltså inte allför hårt på populariteten just nu. Men jag verkligen vägrar släppa mitt muntra humör idag… ska vara en kvittrande, irriterande glad planerare vid nästa utskällning oxå…  

Av Soffan - 17 november 2010 21:56

Kommer att behöva en tjockare filt om jag ska klara vintern... men nu har bilen i alla fall vinterdäck, har accepterat att det kommer att vara minusgrader i en himla massa många dagar till...

Av Soffan - 16 november 2010 21:25

Tror den tidiga uppgången knäckte mig idag, annars var det smygdammsugningen i gryningen som straffar sig nu. Det är föresten jäkligt svårt att dammsuga i smyg även om man har en extra tystgående djävulsmaskin. Planen för kvällen var några timmars hemmapyssel, mat och läsa ”mysbok”. Men de vart inget med det, vaknade nyss i soffan, lagom till Navy CIS. Kvällarna blir väldigt kort på det här sättet… eller natten vädigt lång.

Av Soffan - 15 november 2010 19:25

Att jag inte köpte de fina gardinerna igår måste bero på att jag inte behövde dem… Lyckas faktiskt tillämpa min jobbiga urtrista regel ibland; att undvika att bära hem saker som inte är absolut nödvändiga. Regler är ju naturligtvis till för att bryta så jag har redan funderat ut vad jag mer vill ha men inte behöver.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards