Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2010

Av Soffan - 14 november 2010 21:45

Efter en heldag med far i Västerås så är de en prestation att inte komma hem med mer än ett julgranspynt… en… hm... pingvin, kex till lilla vovven, en ljuslykta, en söt liten tomte och några växter till akvariet. Glömde galgar, är hård åtgång på såna, var dom tar vägen vet jag inte, med de fattas alltid. Tror föresten faktiskt farsan shoppade mer än mig… eller han köpte i all fall större tomte.

Det som är kvar av den här dagen, innan sovandet, ska ägnas åt att gräma mig över de fina gardinerna jag inte köpte... och så ska jag läsa "mysbok"... och sen drömma om semester, sol och god mat...

Av Soffan - 14 november 2010 08:27

Det är väldigt grått ute idag och så har jag vaknat alltför tidigt, så humöret håller samma nyans… passar väldigt bra ihop, höstvädret och jag. Men en god helgfrukost råder bot på det mesta. Så nu gäller det att snabbt få i sig det undergörande goda, även om jag glömt köpa hem messmör, för att bli redo för dagen, som bland annat innehåller en utflykt me far, det är ju hans dag idag.   

Av Soffan - 13 november 2010 22:51

Hm… så var säsong två av Being human färdigtittad … och de känns ju inte direkt bättre än avslutet på säsong ett. Det är kul med serier… men grymt trist att får lov att vänta på fortsättningen som kommer… sen. Men som tillfällig tröst duger Eat pray love, eller den boken får lov att duga, för det är den jag ska ta med mig nu när det är dags att dra sig tillbaka mot kudden och vintertäcket i det fula gula rummet. Eller duga o duga... boken verkar lovande.

Att lägga till på önskelistan; golvlister... och annan färg än gul i sovrummet...

Av Soffan - 13 november 2010 10:19

Har en vådlig snubbel och drummeldag idag. Gick ut hårt redan tidigt i morse… har en enda matta i vardagsrummet, en platt mycket stillaliggande, fin är den också... men ack så farlig. Väckte troligen samtliga närboende grannar och har nu om något ännu ondare i min ena fot. Ser det ovanstående som ett tecken på att jag är helt rätt ute när jag nu istället för att fortsätta städa väljer att stillsamt ligga i soffan och läsa. Det är mycket trivsammare och betydligt mindre riskfyllt. Har dessutom redan gjort min dagliga insats för folkhälsan… har sprungit i alla trappor och delat ut en kallelse till extrastämma där vår förenings medlemmar ska ta beslut om det ska byggas nya balkonger eller inte. Håller tummarna hårt, för jag kan redan nu ser framför mig hur jag till våren sitter på min nya stora fina balkong och njuter med näsan mot solen.

Av Soffan - 12 november 2010 19:43

De var tisdag och sen vet jag inte vad som hände, plötslig var det fredag. Dagarna bara smiter förbi utan att jag riktigt hinner uppleva dem. Skulle gärna leva dagarna i lite lugnare tempo… men det får jag nog vänta till jul för att uppleva. Men det har i alla fall ätits kalastårta och att vi ett steg närmare nya balkonger, jag har bytt bok så en sån har jag läst ut sen i tisdags. Sen har jag stökat till det alldeles fasligt här hemma… vilket är skumt att jag ens hunnit med… åhh, några julklappsköp är också avklarad… Men nu är det soffan, bok och ledig helg… och kanske en o annan sötsak.

Av Soffan - 9 november 2010 18:46

Fy vilket skräpväder… går ju inte ens att se ut genom köksfönstret eftersom det är helt täckt med snö… inte för att jag måste titta på något speciellt… men ändå. Har nog inte riktigt accepterat den nya årstiden… snötiden. Den årstiden då man konstant blir blöt om fötterna… och fryser om näsan.

Av Soffan - 8 november 2010 20:19

Sakta men säkert avlägsnas grej efter grej från röran i hallen. Metoden e enkel… kasta omedelbart, kasta sen, kasta efter visst övervägande och så finns nyttiga ”bra att högen”. Den sista högen är minst. Men det tar tid, hittar roliga saker hela tiden… telefonkort med fina motiv, program från sedan länge nedlagda Dalarock och snytpapper… vilket kanske inte e så skoj men nyttigt att hålla ordning på. Speciellt nu när de killar i halsen och antalet nysningar per timme är oroväckande högt. Men jag tror det går att bota med te, lussebulle och Chuck på tv.

Av Soffan - 7 november 2010 12:43

Idag var det dags för en lagöverträdelse igen, jag och lilla vovven har varit på ljuständarinspektion och det resulterade i att det ska göras ett återbesök för omtändning av några ljus nu under dagen. Men i övigt så har vi, vovven och jag, gjort vårt bästa för att stöka till så mycket som möjligt. Hela hallen är ett enda stort katastrofområde men med grannen K till hjälp så är istället hsb-lokalen nystädad. Eftersom jag inte är den direkt stressade typen är jag rädd att hallen kommer att se för jäklig ut till fram emot jul…  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards