Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Soffan - 23 december 2010 23:16

Har precis slagit in sista klapparna… och ibland är det verkligen bra att bo i en liten stad. Missade min postleverans idag... men "postisen" jagade reda på mig och såg till att jag fick mina klappar idag, dom som ska ligga under dotterns gran i morron, istället för på måndag. Är tacksam och jätteglad att han brydde sig om mig och mina paket även fastän han inte säkert visste att det var julklappar.

Klapparna under min egen gran är jag sugen på att öppna nu på stört, är ju nästan rätt dag, snart i alla fall.

Äh, klämmer lite på dem en gång till, få se sen hur jag gör... kanske dom och jag klarar sig till i morron....

Av Soffan - 23 december 2010 22:03

Undrar hur många gånger jag dammsugit och sen kommit på att det vore lämpligt att klippa lilla vovven? Men tja, nu är det dammsuget ordentligt, två gånger och vovven har snagg. Han bör nog ha någon form av värmande kostym på sig de närmsta dagarna… men nu ska han i alla fall slippa få snöbollar i pälsen, om det blir lite varmare. Som tur var dök stora M och grannen K upp nu på kvällskvisten och såg till att jag fick bjuda på russinmacka, julens viktigaste detalj, vörtbröd med russin. Det enda som annars inte hanns med idag var att hämta akvariet, eller rättare sagt, glasmästaren hade stängt. Så fiskarna får tillbringa julhelgen i en gigantisk syltburk… men dom ser ut att trivas. Och de gör jag med… för det är fint och städat hemma och allt är klart för långledighet och julfirande.

Av Soffan - 23 december 2010 09:29

För er som undrar, formen med Rocky Road Fudge är intakt, har inte ens provsmakat. Kylen håller ca 3 grader på hyllan där laxen förvaras, ingen fara för fiskens överlevnad i samband med min förvaring alltså. Julkorten skickad, endast en dag efter postens rekommendation, granen är klädd och nästan alla klappar är inslagen. Pepparkakshuset saknar, för säkerhetsskull, fortfarande sällskap av marsipantomtar och små skära grisar… men de kommer. Ska hämta akvariet från lagning idag och tända ljus hos farmor och mormor. Hälsade på fosterdotter igår och lämnade klappar, borde ha haft med en klapp till bara… får fundera över den… innan jag, dotter och barnbarn strosade en snoa på Kupolen, bara tittade och träffade bekanta. Mor är hemkommen från solen till våra många minusgrader och brorsdotter är på väg hit för klappar och Harry Pottermaraton. Känns som om läget är under kontroll. Ska bara dammsuga och röja lite… sen så…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards