Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Soffan - 26 december 2010 11:24

Snö, snö och så lite mera snö. Får inte ens ut bilen ur garaget utan måste vänta på plogen. Det har snöat och blåst och drivit ihop höga högar där nere. Men ”plogaren” brukar vara snabb, men misstänker att uppdragen är många idag. Tror det har kommit ner flera decimeter snö… minst. Har egentligen inte så bra koll… men det ser ut så på balkongen i alla fall. Eller föresten, de va inte sant, vovven och jag har ju gått morronpromenad, eller jag tror han va med, han syntes inte i snön… trots att han har lämplig färg för att synas i snö. Ska nog stanna i soffan och kolla tv, läsa bok och dricka te i julklappsmuggen tills det är plogat utanför så jag slipper snö i skorna, om jag nu absolut måste gå ut idag, och det måste jag ju, eller vovven måste.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards