Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Soffan - 27 december 2010 22:31

Långtråkigt byttes mot fika, mat och lek- och pysseldag. Har klippt, skurit, vikt, klistrat och gjort fina presentkort. Är inte så snabb, än, så de blev bara två, på hela dan… och då skulle man ju kunna tänka sig att det vore smidigare att köpa kort… men då går man ju miste om nöjet att pyssla. Och sen måste man ju ha lek- och matpaus emellanåt också. Har ju ändå semester…

Av Soffan - 27 december 2010 11:18

Vet att jag tjatar… men de snöar, idag också. Och det kan innebära ”extrajobb” eller vad man kan kalla det och de har jag inte lust med. Så… eftersom lata inte gör någon skada så ska jag ägna hela dagen åt att bara vara lat… utifall. Vill ju varken får ryggskott eller snö i skorna… utan bara nöta på ögonen med en bok i handen under nya varma filten. Men om barnbarnet kallar, då släpper jag boken och drar på raggsockor och ger mig ut i snön för att roa och underhålla… vill ju inte uppfattas som trist och tråkig på min ledighet… Gäller nog även om barnet kallar... Suck, jag har redan tråkigt...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards