Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under december 2010

Av Soffan - 22 december 2010 22:42

Börjar få upp tempot inför jul så pass att jag nu har smält ihop en form med Rocky Road Fudge… Var trist nog lite ovarsam och lyckades smälta marshmallowsarna, men va tusan gör det? Är i så fall mer bekymrad över att jag glömt mina glasögon nånstans och inte riktigt såg att läsa receptet, men vad kan egentligen gå fel när det är choklad inbladat? Blir gott oavsett, hoppas jag. Kan föresten inte fortsätta läsa nya spännande boken heller… utan de får bli tv tills det är dags att sussa sött. Eller göra julgodis kanske?

Av Soffan - 21 december 2010 22:54

Julmaten på Haganäs avnjöts i solnedgång, med mängder av godsaker att välja bland. Fantastiskt vad käk det går att stoppa i en mage som nu är rätt ovan med fast föda, får se bara vad den tycker om några timmar. Men det går nog bra… Sämre gick det på kontorets tavellotteri, jag ska tydligen absolut bli sist, varje gång. Så jag bar hem en vas, me en stor blomma på dvs. blev ingen tavla. Men bidrog i alla fall rätt bra till att ”mitt” lag vann ”intro-tävlingen” och fick på köpet finna mig i att bli lite tråkad för min musiksmak och förkärlek för långhåriga gossar i tajta skinnbrallor, men undrar om vi inte pinsamt nog även vann deltävlingen ”schlagerkunskap”… hm… oavsett så vann vi det hela och premierades med varsin fin dalahäst. Åh, just ja, försov mig ju i morse, så jag lyckades se en gnutta av månförmörkelsen… tror jag, var ju lite ”grumsig” på ögonen och så va det de ju rätt molnigt oxå.

Av Soffan - 21 december 2010 12:56

Surar en smula... jag har just fått skäll av en som är ovan att få skäll. Så går det när man är "hjälpsam" och gör precis det som krävs, som jag har gjort... allt i enlighet med inkommen beställning, typ. Men jag tror det kommer att smaka bra med julmat i alla fall.

Av Soffan - 21 december 2010 10:50

Är väl medveten om att tomten har vissa problem med sent inkomna önskelistor… men kjol och 17 minus är ingen höjdare. Ska därför noga notera minnet av skallrande knän tills nästa juls önskelista ska sammanställas…

Av Soffan - 20 december 2010 21:31

Medveten om att det är ett mycket litet problem… men… tyckte senaste boken jag läste hoppade stort i handlingen från boken innan… men bestämde mig för att författaren valt att inte frossa i allt, överhoppat, våld. Med andra ord – nästa gång jag rusar via bokhyllan och greppar bok när jag stressar till bussen – då ska jag läsa på boken och inte bara gissa vad jag tar för bok. Oerhört irriterande att läsa boken innan i ordningsföljd nu och veta vad som kommer att hända, sen. Men det är väl bara att bita ihop, lida och läsa vidare… sen gå och sova och se fram mot morgondagens julbord.

Av Soffan - 19 december 2010 19:24

Oturligt nog har jag just ätit upp en julklapp, himla osis alltså. Illa för mig men ”bra” för den som vart utan, choklad med tranbär, både fiberfritt och fettbildande men framför allt underbart gott. Behövde nog lite extra energi efter att, som väntat, burit möbler idag igen. Blir så fint så hemma hos dottern… Själv jobbar jag på att göra fint, granen har nu fått 12 kulor, tre tomtar och fyra andra pynt och Lisa Larssons ”Luciatåg” står på nya rumsbordet. Men kan villigt erkänna att dotterns gran är finare… med hemmagjort pynt. Fattar inte hur hon hinner… Kan vara så att hon är mer effektiv och inte så lätt ramlar samman i sin soffa med en bok i handen… vilket är tur, för annars skulle jag bli utan skinka, julgodis och lussebulle.

Av Soffan - 19 december 2010 08:56

Granen kom ju på plats sent i går kväll och belysningen med den. Inte bara fint med fast beslysning, det är smidigt oxå... och nu har det även tillkommit fyra pynt. Och efter fyra pynt, då är det lämpligt att bryta för frukost. Tror lilla vovven har vissa önskemål han oxå, så det blir till att dra på sig snöstormsmunderingen... snöar som attan idag oxå... och bege sig ut. 


Av Soffan - 18 december 2010 23:00

Blev en dag fylld av aktiviteter och fika men inget godis. Burit köksmöbler åt dottern, in idag och i morron blir det säkert till att bära ut oxå… lunch och bus med barnbarn som belöning. Granen är på plats, och lilla vovven blev tossig, men jag vill inte klä granen idag, utan den får stå till sig till i morron. Fiskarna har flyttat från hink till burk i väntan på att få tillbaka sitt eget ”hus”. Men det blev även en dag fylld av trivsamma nöjen… så som att häcka hemma framför tv en lördagskväll med stora M och grannen K för att titta på Narnia … och vi tre har allesammans naturligtvis precis lagom ålder för ungdomsboksfilmer…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards