Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under december 2010

Av Soffan - 6 december 2010 20:04

Min matlagning skulle aldrig överleva i så kräset sällskap som jag sitter och irriterar mig över på tv nu, Halv åtta hos mig. Tyckte det såg supergott ut, men det tycker jag i och för sig om precis allt just nu. Har till och med börjat klippa ur och samla mängder med recept, även på sånt jag troligen aldrig kommer att äta, men som ser gott ut. Sen är det ju tårta hur ofta som helst på jobbet oxå. Som tur är börjar Chuck och där brukar det inte vara så mycket mat.

Av Soffan - 5 december 2010 21:04

Hemma igen och tvätten den snurrar runt runt runt… och de plaskar… har nog blivit en smula påverkad av vatten och plask efter att hastigt hoppat in som stand-in på babysim, visserligen bara på poolkanten, men ändå… Men attans va modig lilla G är, hon lät sig lockas till rejäla dopp. Hur sött som helst… Hann med ett snabbesök på Kupolen också, innan badet men efter ”hälsapåfikaturen” till far, dottern smög och handlade klappar och jag, ja, jag handlade också klappar. Men nu e de dags att hämta tumlad varm tvätt… och samtidigt följa säsongstarten på Bones… hm... som precis tog slut.

Av Soffan - 4 december 2010 15:45

Det tog tid, men nu äntligen är adventsstjärna på plats i vardagsrumsfönstret, röd o grann. Kan inte fatta men allt går så långsamt idag, hade ett fullspäckat schema idag och gick ut hårt, men sen hände det något, alldeles efter att jag slagit in paket eller snarare mellan paketen och fikat hos grannen K. Har ändå inte bara suttit med näsan i nån bok utan har faktiskt gjort lite grejer hemma… men väldigt långsamt. Har t.ex sorterat om ”olästatidningshögen” i köket… Men attans, nu har jag ju faktiskt lite brådis… och massor att göra i morron i stället.

Av Soffan - 3 december 2010 21:45

En mindre bra dag på jobbet är när journalister ringer och undrar varför jag omöjligtvis ska låta barn frysa och gå flera hundra meter, ibland till och med någon km… Sen tar jag lilla vid när de ändå inte skriver det jag svarar, men det är väl så att de vet redan innan bestämt hur de ska vinkla artikeln. Ska nog sluta svara på frågor. Roligare är det att tänka på sommaren. Har varit på möte inför kommande P&L och fick veta att jag ”vunnit” en viktig seger, jag har återerövrat en bro från festivalområdet. Låter knasigt men den bron kommer att underlätta mycket för mig i sommar när jag ska planera om och flytta all trafik. Men dit är de länge och nu ska jag ägna mig åt att glädjas över att jag inte måste vara ute i snön… för det är kallt. Men å andra sidan är kallt inne också…

Av Soffan - 2 december 2010 21:09

Kvällens möte är avklarat och det avlöpte lyckosamt men som vanligt genererar även bra möten ännu mera att göra, men nu ska det bli balkonger åt alla och stora ska dom bli. Misstänker bara att vägen dit blir påfrestande, många viljor och många val som kan göras, om tillfälle ges. Och en hälsning till M som tillbringar sina dagar söderut, i värmen, jag ÄR avis. Och en till sak, julgodiset har börjat anlända till kontoret och då känns det ju jäkligt genomtänkt att vara strikt med ätandet. Men jag lovar att komma igen, hårt, om ett litet tag… så ät er trött nu så avvaktar jag finchokladen… Men nu är det dags för kudden och Hellboy.

Av Soffan - 1 december 2010 23:01

Hann inte hem i tid idag för att fortsätta glädja grannarna med mitt spikande, men det kommer, har tröttnat på att det står tavlor lite varstans och är tomt på väggarna. Har i stället strosat runt i sakta mak och handlat några julklappar. Kändes som en bra avslutning på en ovanligt kreativ dag. Har äntligen kommit igång med ”bråttomprojektet” och nu är det inte så många dagar kvar innan ett gäng politiker vill ha en prislapp på resultatet. Och då hoppas jag på några dagars ledighet. Men innan det är klart finns det en morgondag då vi får veta om vi ska få nya balkonger eller inte. Lovar att tänka väldigt positivt på mina grannar, hela tiden, fram till mötet och på så vis hoppas jag att alla röstar för förslaget… Föresten är de så kallt ute att det knarrar i knäna och det är väl ungefär då det är dags att dra på de blommiga täckbyxorna…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards