Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Soffan - 23 januari 2011 20:46

Ibland får man något att fundera över som man inte tänkt sig, som t.ex en förfrågan om att resa till Kamtjatka… hade lixom fullt upp med att fundera över vad jag ska äta för mat på torsdag, vilken bok jag ska läsa efter den jag läser nu, vilket företag jag ska framkalla en massa foton vid och såna där andra världsliga saker… Men jag har inte bara funderat idag, har varit i skogen och fått en snöboll i nacken, städat efter lilla vovven som pyntat hela lägenheten med innehåll från pappersinsamlingen och varit på matiné… och de var då det hände… det stora fusket. Men jäklars va gott de va med Kinapuffar…

Av Soffan - 23 januari 2011 09:46

Verkar klara mig helskinnad genom den så kallade ”januarikrisen”… hade dock planer på att göra slut på sista slantarna. Men jag kom lixom av mig, redan igår, i samband med ett besök hos en av de äldre grannarna. Men det var igår och hur det än är, så går livet vidare… Just nu verkar jag dock kört fast, fast på ett annat sätt, har letat ett recept på lammfärs i ugn med sydafrikansk kryddning… typ… vad det nu egentligen innebär. Det blir ofta så här när jag vaknar galet tidigt och slår på tv och hamnar i matlagningsprogram, idag var det Martha Stewart som höll mig vaken med mat och foton från en safariresa till Sydafrika. Maten såg så himla god ut och jag är sugen på all mat just nu. Diet är inget vidare, men är inne på sjätte dagen och verkar överleva utan fusk och vikten går åt rätt håll, nedåt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards