Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2011

Av Soffan - 17 januari 2011 19:41

Ännu en måndag som gick i förnedringens tecken… verkar omöjligt att lära sig att ta sig till bussen i tid, så jag slipper springa sista biten, idag var det ju dessutom förenat med livsfara, eller i alla fall benbrott, att springa. Sen väl vid hållplatsen, då stängs dörrarna och bussen börja rulla och jag tvingas knacka på sidan på bussen innan den stannar igen… till förarens stora förtjusning… Är inte så himla lättroad så där direkt på morron… men det var ju bara att le och ta emot föreläsningen om fördelen med att infinna sig i tid vid hållplatsen… osv… och lova bot och bättring… för tänk om alla skulle komma springandes i sista sekund… hehe. Läste föresten färdig sista eller i alla fall senaste boken om Sookie Stackhouse och blev lagom besviken. Nu hoppas jag verkligen att författardamen skriver ytterligare en bok, för såna här bokslut ogillas. Tänker bara… och sen då? Vad händer nu? Hm… ska nog fortsättningsvis bara läsa böcker om gamla historiska händelser, med redan kända slut i stället.

Av Soffan - 15 januari 2011 12:17

Har för första gången, på när nog århundraden, närmat mig en träningslokal, men jag sa närmat mig, inte tränat. Men tanken har slagit mig, så jag skrev faktiskt in mig också… har dock inte bestämt mig riktigt än för när själva debuten skall ske. Men det lär ske i alla fall… nu när jag har ett medlemskort och allt. Ska bara äta frukost först, sen ta en titt på pepparkakshuset och sen fundera över om jag har träningskläderna kvar och slutligen fundera över när debuten är lämplig att genomföra… blir oavsett inte idag, vad det verkar…

Av Soffan - 13 januari 2011 19:03

Många kuvert att öppna idag och nu vet jag att jag har åtta år kvar att betala på studielånet och ändå känns det som om jag inte gjort annat under hur många år som helst. Däremot motstod jag alla andra fantastiska erbjudanden som jag delgavs… ska inte gå med i en till bokklubb, ska inte köpa lotter, ska inte köpa kläder och jag ska inte byta försäkringsbolag. Istället ska jag göra slut på julen idag, är ju den dagen idag, eller med ett undantag, pepparkakshuset ska jag spara till helgen. Åt ju på dotterns hus förra helgen… så då är det dags att krascha mitt och ha lite pepparkakskalas. Men innan dess ska granen och stor julprylskartongen bäras ner i källaren och den där usla dammsugaren ska fram i ljuset. Och allt detta helst innan sista avsnittet på Svärdet och spiran börjar…

Av Soffan - 11 januari 2011 21:44

Fingrarna svider efter missödet med väggen, fyra tomtar och en adventsljusstake kvar att ställa undan och hobbylådan är laddad inför morgondagens pysselträff. Det är alltså helt i sin ordning att förbereda sig för sänggående och skönhetssömn… måste bara leta på nya boken… sen så.

Av Soffan - 11 januari 2011 20:07

Är svettig i pannan och flåsar… men granfan fick äntligen plats i sin kartong… Är tvärsäker på att granen sväller något för var jul… och att strida med granen det är ju också ungefär de roligast jag haft idag.. om man räknar bort att jag skrubbade knogen i rappade källarväggen så det började blöda. Har haft en sån där usel dag på jobbet idag. Eller min dag har egentligen inte vara usel utan faktiskt riktigt bra med roligt problemlösande och god lunchlåda från dottern o så… men andra har haft usla dagar och det har dom i svallande ordalag delgett mig. Tur man är van…

Av Soffan - 10 januari 2011 21:59

Söndagen bara försvann, men det blir lätt så när man är "umgåsig" och inte har lust att avsluta "avjulningen" hemma... för det är roligare att äta frukost och fika och knäcka pepparkakshus hos andra. Hade en himla trivsam dag i alla fall. Men det var igår... idag vart det annat... men fortfarande trivsamt. Har varit på grannkalas idag och eftersom jag var en smula upprörd över dagens post diskuterade vi Postkodlotteriet och hur de ”trakasserar” folk genom alla brev de skickar ut. Det är minst sagt ångestfyllt att veta att man genom att slänga breven utmanar ödet och själv skapar risken att stå där som enda grannen som inte är med… Men nu vet jag att vi i alla fall är tre som inte kommer att bada i slantar. Vet inte om det är skönt att veta… men det är ändå en tröst…

För övrigt var det skoj att komma igång med jobbet idag igen, men kanske behöver jag lite planerad ledighet? Inte nu direkt, men om ett litet tag… ska ta mig en funderare.

Av Soffan - 8 januari 2011 10:33

Undrade just vad jag skulle göra idag förutom att vila och läsa bok, men nu vet jag, jag ska träna mina blommor i att återfå livslusten. Dom ska helt enkelt coachas i konsten att överleva i mitt sällskap. Har utarbetat olika stationer i hemmet, återfuktning, livnäring och bra grogrund. Fast i omvänd ordning… Köket ser därför ut som ett slagfält eller nått liknande. Några blommor som dukat under, eller jag är inte säker på att jag accepterat att de har gett upp, ska ges ytterligare en chans, i ny jord och kruka. Kommer att vara sysselsatt resten av helgen… och kommande vecka med att städa upp efter detta… skulle vilja kalla det korkade… infall… Hade vart bättre att bara slängt sig i soffan med sjunde boken, Snömannen, om Harry Hole. Är spännande nu och vill bli klar med den innan helgen är över… för då väntar sista eller senaste boken om Sookie Stackhouse. Dags att rappa på… ska ju hinna med lördagsmys också… och idag utan att få sticka i fingret när jag ska tända ljus. Måste köpa annat att tända med än vanliga tändstickor…

Av Soffan - 7 januari 2011 10:53

Genom att läsa gamla DN från i somras har jag inte bara lärt mig att; lunarstorm lades ner i somras utan även att farmors gamla shoppingkärra i skotterutigt tyg är en ”nymodighet”… så här står det… Inspirerad av smarta damer, designad för den moderna storstadsmänniskan.

DN-DraMaten vagnen från Urbanista – vagnen för dig som ställer höga krav på funktionalitetoch design.” så sluta skämmas, ner i källaren och hämta klenoden och vädra den dagligen på vägen mellan hem och butik… Fast nu är det ju så att jag vet att det redan idag finns de som gladeligen nyttjar sina gamla kärror… men se så rätt ute ni (du) är eller snarare inne, i alla fall i somras. Måste återgå till frukosten… fastnar hela tiden i tidningshögen. Gäller ju att nyttja dagen vettigt... läsa och äta, vad men kan behövas göras... hm... pynta ut julen kanske?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards