Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2011

Av Soffan - 7 januari 2011 09:07

Är inte ens säker på om skafferiet finns kvar tvärs över vägen… snön hindrar mig från att se det, så det blir till att chansa, dvs. pulsa genom snön och famlande letar sig fram. Frukosten hägrar men fan va de snöar… men först en pinkvända me lilla vovven...

Av Soffan - 6 januari 2011 21:02

Torsdag och avsnitt två av Svärdet och spiran… har baske mig väntat sen tidigt 90-tal på detta, eller inte just avsnitt två, utan att det skulle bli film av boken… den är så spännande och tragisk så... Har annars haft en soffdag idag också, har bara läst Harry Hole och vilat, vilket var jätteskönt idag nu när det är urvidrigt snöväder ute. Jag och vovven har ändå vågat oss ut ett flertal gånger, pulsat och skuttat över snövallar dvs. när vi inte tagit soffvilan på största allvar. Oj, dags för te och macka och tv…

Av Soffan - 5 januari 2011 20:33

Eftersom det är söndag i morron måste det ju vara lördag idag och då är det ju helt i sin ordning att äta lördagsgodis. Mår bara precis så där illa som jag förtjänar just nu bara för det. Förbannad vare den gigantiska Toblerone, som jag sparat på så länge, som nyss fångade mitt intresse. Fy! Allt började ju så bra idag, skottade ju lite snö och åt näringsrik frukost. Måste ju finnas nått nyttigt i vörtmacka me russin i alla fall. Och akvariet hann jag med att hämta så nu ska fiskarna snart får lämna sin gigantiska syltburk och så lekte jag ju en stund med barnbarnet. Och så plötsligt så ligger jag på rygg i soffan och kvider och gnäller och förbannar choklad… Måste blir ett slut på det här med låtsaslördagar eller på oplanerade chokladintag… Lilla vovven som följde med hem som sällskap, han är då minsann inte till nått sällskap nu inte, ligger väl o sussar på nån ylletröja i annat rum… hm. Får väl ynka och läsa bästa boken ensam en stund till då… i väntan på Svärdet och spiran

Av Soffan - 4 januari 2011 22:22

Har man en helt hopplös dag kan det vara på sin plats att konsultera sin ekonomiska rådgivare tillika den som ger mig matlappar och lön. Hon gav precis det besked jag önskade mig, semester sa hon och tack sa jag, och semester får de bli eller det är planen i alla fall. Fick chefens välsignelse också, men jag vet att jag har en del att göra... så det får väl blir till att jobba lite ändå, kanske. Bättre det är att vänta till på måndag, blir färre slitningar på så sätt. Tröttade i övrigt ut mig totalt redan i morse när jag gjorde mig till och skulle smyga i mitt eget hem... är tillfälligt sambo... Tappade allt jag tog i och skaffade mig blåmärken och väckte slutligen troligen alla grannar genom att tutan på bilen haka sig. Finns inte så mycket mer att säga om en sån start på morron än… fy bubblan… men jag grejade syntest och bågar på en o samma dag… och om det kan man säga… inte illa.

Av Soffan - 3 januari 2011 21:33

Trött och trött och super trött. Jobbigt att kliva upp i morse, kommer troligen inte att hämta mig förens på onsdag, då det är sovmorgon igen. Så det blir samma visa i morron, me morrongnäll och trötthetsförvirring. Men har viktigt uppdrag från polisen som måste göras under morgondagen eller i alla fall påbörjas, ska skriva ett yttrande rörande P & L festivalansökan. Och det är ju bäst att lyda polisen och sen är jag ju rätt mån om att gå på festival i sommar också. Så i morron ska det författas och det ska även göras ögontest. Kan vara så att jag snart är mogen för nya glasögon, såna som man inte köper på macken…

Åh, föresten, fick ett paket idag, eller det kom säkert nån annan dag, men jag fick det idag... nära 2 kg godis. Är en hejare på att gissa rätt i tävlingar, ibland. Så idag har det ätits mängder av godis på den tårtfria arbetsplatsen... bjöd bort allt... för varför bli fet ensam när man kan dela med sig?

Av Soffan - 2 januari 2011 15:43

Söndag och generell hemmapysseldag och jag låter mig inte nedslås av det faktum att det finns de i min närhet som ägnat dagen åt fysiska aktiviteter så som träning på lokal. Något jag är väl medveten om skulle lämpa sig som söndagssyssla även för mig i stället för att städa kylen på julgodis. Men jag kämpar på här hemma och jag är på god väg att tömma hemmet på onyttigheter. Några framtida matlådor har också skapas och diskbänken glänser… dessvärre insåg jag nyss att min stensamling inte lämnat köket ännu och nu är det ju inte nån bra tid för att släppa ut vilda stenar i naturen. Vill ju lixom att dom ska hamna rätt, så att dom trivs… vi är ju rätt ”nära” nu, eftersom de i alla fall bott på min diskbänk de senaste åren…

Är lite rädd att min insats här hemma de senaste timmarna egentligen mest bara bestått i att flytta runt saker och tidningshögar mellan rummen… och förfasas över att mina randiga strumpbyxor från sent 80-tal fortfarande fanns kvar i gömmorna… tillsammans med Hawaiiskjortan från -79.

Av Soffan - 1 januari 2011 16:14

Har inte ätit pizza idag, vilket enligt tidningarna väldigt många gör just idag. Jag har istället ätit upp alla nötter från igår och nyårsgodiset, som fick gälla för lördagsgodis, och tröst, när jag tittade på Tristan & Isolde. Det är väl själva den att han ska dö var enda gång. Tyvärr slutade den filmen innan Ivanhoe, så nu sitter jag här och lider till den filmen också, men nu utan godis. Fast i och för sig är det ju skönt att se att andra oxå gör dumma val… Hoppas ändå på reklam snart, för det är dags att vittja kylen på något ätbart. Borde finnas lite annat kvar sedan igår som kan locka även idag… Föresten, filmen i natt, Remember me var inte bättre den heller, där dogs det minsann oxå...

Av Soffan - 1 januari 2011 00:17

M sover och vovven och jag kollar på fyrverkerier genom fönstret. Skippade Hajen 4 till förmån för skum hyrfilm med Robert Pattinson. Lovade att det inte skulle smälla så mycket här, men måste ha fått nya grannar eller så har dom gamla köpt ovanligt stora mängder med raketer i år. Smäller som tusan… Gott Nytt År.

Hm... nu gick vovven oxå och la sig... men jag ska iaf titta klar på filmen. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards