Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Soffan - 18 februari 2011 23:16

Så less jag är på snytpapper och att det knakar och knäpper i huvet. Efter ett dyrt besök hos tandläkaren då jag fick huvet, eller snarare tänderna, röntgade från alla håll och kanter vet jag precis hur jag ser ut och varför det knäpper… jag har dålig ordning på bihålorna. Gör ont direkt jag blir snuvig… Ett litet smärre konstruktionsfel… som gör att jag nu inte kan böja på huvet utan att det gör ont och det är himla praktiskt när man tappar saker på golvet hela tiden. Har lixom stökat till mer här hemma de senaste timmarna än jag ens lyckades med som tonåring… har väldigt svårt att pyssla ”städat”… och nått måste jag ju göra när jag väntar på programmet jag ska se om en kvart… Vampyrer i Venedig...

Av Soffan - 18 februari 2011 10:44

Suck, lider av ett allvarligt tillstånd av ”göratvång”… måste/vill göra nått, nu omedelbart… men orkar inte riktigt. Funderade ett tag på att göra en ny kanalsökning på tvn… men det ger så mycket extra jobb. Då bestämde jag mig för att läsa klar några tidningar som jag inte minns varför jag sparat… men varför ska jag läsa om något gammalt när jag har ny bok? Tjatar om boken… och just nu är det Angelologi av Danielle Trussoni som roar och underhåller mig. Fick låna den av en kollega som inte alls gillade den, vilket ofta är ett tydligt tecken på att jag kommer att roas av densamme. Och enligt min ”tipsfördagenbok” ska jag idag ”tycka att det är fantastisk att vara människa” och de lovar jag att jag gör, men framförallt att jag inte var lilla vovven igår, som var till veterinären. Men idag gläds jag även över att solen skiner och att det trillar ner snöflingor… riktigt vackert, från soffan, under filten.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards