Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Soffan - 19 februari 2011 18:50

Kylan vann en seger idag… har för första gång denna vinter tvingats dra på mig täckbyxorna… Dom är ju inte bara varm utan också synnerligen odiskret. Det är inte det att jag är fåfäng men den närmsta liknelse jag kan komma på är… blomrabatt…

Av Soffan - 19 februari 2011 10:47

Åh, vart så där akut sugen på pyttesmå microminipizzor som farsan bjöd på senast. Blir nog till att våga sig ut idag, ändå. Kan ju hoppas på att det blir varmare än minus 25 idag… solen skiner ju och gör sitt bästa… och sen var de ju där med tippen också…

Struntar i tippen, gömmer allt "bös" i garaget istället, till en annan dag, om inte annat för att jag snart får besök av lilla vovven. Och då ska vi, eller i alla fall jag, fortsätta titta på Grammy awards 2011 på nian… Sen ska vi titta på Martin Clunes – en man och hans hund … men till dess är det lång tid att göra annat… t.ex pyssla, sova, äta och läsa, för det är väl det vi kommer att göra.

Av Soffan - 19 februari 2011 07:54

Kallt är vad det är idag, riktigt jäkla skitkallt. Är så tacksam så för värmefiltar och det faktum att jag redan tidigt i veckan handlade hem ”helgfrukost”. Så nu kan jag bara sitta här och mysa i soffan, med te och god macka. Och om jag sen blundar för hur jag stökade till igår kväll… så har jag det himla bra i soffan. Jo, just ja, dagens ord på vägen handlar idag om; rätten att inte vara som man varit… dvs att man ska vara tacksam för att man har rätt att förändras och utvecklas… Goda tankar tidigt på morron ger en fortsatt bra dag och jag har en del områden som jag tänkt mig utvecklas inom redan idag…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards