Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Soffan - 23 februari 2011 21:20

Fixat i köket och laddat matlådorna så nu återstår bara att välja bok. Velar mellan Generation Kill och tja, just de, har inte bestämt mig. Kanske nått av Deon Meyer eller Ann Cleeves… eller annars så blir de nått helt annat… Litet men viktigt beslut det här med att välja bok… det ska ju lixom kännas rätt.

Av Soffan - 23 februari 2011 20:01

Olyckligtvis verkar det som om min inneboende, den lilla fjärilen, har avlidit under okända omständigheter. Kan ha hänt redan tidigt i morse när någon, kan har varit jag, snubblade upp i ottan för att fara på bokrea. Det var svårt att övertyga den lille rackarn om att den inte skulle vistas på golvet, i mörkret. Och så kan de gå… ung bråd död på ett köksgolv.

Blev ytterligare ett bokreabesök och avancerad matlagning när jag väl var hemma igen. Gränsen för avancerad matlagning är att om maten som ska tillagas innehåller så pass många ingredienser så att det krävs ett recept, då är den avancerad. Krävs sen även äggklockan, då jäklars är det på toppnivå… Hoppas nu bara att det blir gott också med tanke på röran jag ställde till med i köket.

Av Soffan - 23 februari 2011 12:28

De var inte så att jag ”hängde på låset” som rara dotterns så snällt tråkade mig för, men jag var tidig, och hann på så sätt besöka den lokala bokrean som öppnade redan kl. 06. Det blev därför böcker köpte redan innan dagens arbete inleddes. Hann dessutom få tag på just de enda böckerna jag visste att jag ville köpa, såna som inte finns på pocket, någonsin. Men det blir nog en vända till senare idag också, har alltid lite svårt att ta beslut innan sju på morron.

Ett beslut som däremot var lätt att ta, i förra veckans feberyra, kommer att straffa sig till sommarens festival… blir nog inga extra förmåner i år inte… haha… Jag måste ha varit osedvanligt lättprovocerad… och borde lära mig att inte svara på jobbfrågor när hjärnan är satt i standby-läge.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards