Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2011

Av Soffan - 19 mars 2011 22:00

En till sån här ledig dag i solen och jag blir prickig på näsan… Satt nån timme och lyssnade på skogskvitter och takdropp i väntan på mat… sov nog kanske en liten stund också. Men så kan man göra när man har en vovve som vaktar en så inte talgoxarna pickar på en.  

Av Soffan - 19 mars 2011 12:12

Om det tar två timmar att övertyga gamla datorn om att jag vill lyssna på spotify… är det då dags för pensionering eller skrot? Oavsett blir jag sur när den trilskas… dumheter. Ville ju bara lyssna på lite musik medan jag skulle dammsuga… men nu när det äntligen låter har jag tappat lusten att städa, nu vill jag bara ut i solen igen. Så får det bli…

Av Soffan - 19 mars 2011 09:50

Kan inte bli annat än på gott humör idag när solen skiner och det är takdropp. Glad att jag skottade balkongen igår så grannen under slipper balkongdropp… eftersom de inte är lika mysigt som takdropp… det plaskar och skvätter mer.

Morgonpromenaden är dessutom avklarad men plötsligt när jag struttade i halkan kom jag på att det var väldigt länge sen stegräknaren fick följa med. Men det är så dags att fundera över det nu när det är mindre än två veckor kvar innan nästa hälsokontroll… med konditionstest… suck. Hatar att trampa testcykel, eller föresten, tror inte hatar är ett kraftigt ord nog för att beskriva känslan. Men det är många dagar dit och innan dess ska det ätas lördagsgodis och läsas en och annan bok.

Men innan jag ska ta tag i dagen på riktigt, igen, ska jag bara vänta tills vovven sovit färdigt… men då så ska de hända nått… eller ska i alla fall åka till tippen…

Av Soffan - 18 mars 2011 19:56

Fredag, snödag och paketdag… Pulsat omkring med snö långt över skorna och slirat omkring me bilen för att ta mig hem. Hemma väntade, eller på posten väntade, hm,.. på skafferiet väntade…tre paket från cdon, från olika ställen, i olika försändelser. En pocket åt mig, tvserie åt P och office åt M. Lilla M och G vart utan… om man inte räknar godaste kondismackorna… och de gör man ju. Goda mackor hör ju till ”hotellhelgfrukosten” i mitt hem, men det blir nog ett avsteg från det ikväll. Känner ju ända in i rummet hur gott mackorna luktar ute i köket… alltså… dags för te o macka me fruktsallad till efterrätt och sen en timme vampyrer och sen en timme stålmannen och sen en stund med boken. Fredagskvällen är på gång… och vovven ligger lite före… han har ätit och redan somnat

Av Soffan - 17 mars 2011 21:50

Entusiasmen från i morse har tappat lite i styrka. Åker fortfarande omkring med hela bilen fylld av återvinningsorterat skräp. Samlade, släpade och bar allt ner i garaget tidigt i morse, laddade bilen och glömde självklart åka via tippen. Men det krävs mer för att tappa ett gott humör… det verkar att det behövs ett grinigt modem… och en klant, typ jag, som är bortskämd med eget internet som bara fungerar…  

Av Soffan - 15 mars 2011 21:20

Även om jag är för trött för att ens orka äta en semla så surar jag ändå lite över att jag glömde bort att det var tisdag och en bra dag att äta semla. Måste boka in en semla till nästa tisdag… en hemmagjord och gärna med rikligt med riktig grädde, torr marsipan i stället för slemmig mandelmassa och M… du uppmärksammar väl min vädjan? Du får jättegärna bjuda på supergoda semlor igen… och bry dig inte om det där med det yttre locket… det är ju det inre som är det viktiga och goda.

Av Soffan - 15 mars 2011 07:43

Boken, Generation kill, tog slut nån gång i natt och jag kommer inte att glömma den på länge. Kan bara beskriva den som ”en upprörande och stillsam berättelse från ett ifrågasatt krig med mängder av civila offer och ren militärstrategisk idioti”. Måste välja nått muntrare att läsa som nästa bok… trots att boken var den bästa jag läst på länge och innehöll en stor mängd humor och ironi. Men nu är det morgon och dags att dra sig ut mot dagens uppgift; kommunbesök och upplärning av ny extern kollega. Ju bättre jag lyckas idag desto enklare blir vårt framtida samarbete. Så det får bli en förebyggande huvudvärkstablett och på med skorna och så iväg…

Av Soffan - 14 mars 2011 21:13

Lördagens städ och sorterings- och kastabortfas övergick i fika med käresta från tonårstiden och senare fika med bokhylleflytt, i rask takt. Men de var lördagen det, sen vart de ju söndag och då hamnade jag i annan fas. Svettig på ryggen och med stor ångest genomlevdes en fotografering. Lärorikt men svidande att se sig själv på bild. Stearinljusmiljö eller i alla fall dämpad belysning passar mig nog bättre… Men men de var skoj i alla fall… men de var igår det… Idag har jag istället ”skämshatten” på. Har pendlat samma sträcka sen -97… och idag pinglade jag fel. Pinsamt som tusan när bussen stannar och ingen kliver av… till mitt försvar kan jag bara säga att – jag var så jäkla inne i boken... Generation kill… att jag varken såg eller hörde via utropen var jag var. Chansade och som sagt, pinglade fel…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards