Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Soffan - 23 april 2011 11:33

Påskafton bara måste ju vara en av de mest ultimata dagarna att städa köksskåpen, eller hur? De flesta pytsar o karotter ska ut ur skåpen och användas. Sen är det kanske inte den roligaste dagen att göra det... men det luktar rent och gott i pryttelskåpet som alltid annars hamnar på ”undantag”.

Dagen till ära blir det faktiskt godis i magen också... men först ska den ligga i finaste gröna glasgodisskålen från Iittala, som debuterar på bordet idag. Påskägg är införskaffat åt goaste brorsbarnet M och barnbarnet är världens finaste lilla påskkärring idag. Har troligen handlat färdigt allt och lutar mig därför tillbaka en liten stund. Tror däremot jag hoppar över att göra ugnsomelett idag... skulle tro att vi kommer att bli mätt i magen även utan den. Ska nog ta och göra som lilla vovven istället... sätta mig på en stol på balkongen i solen och njuta en stund, kanske ta med mig sista boken av de fyra om Shetlandsöarna, Blå gryning av Ann Cleeves...


Men nu är det dags att önska en Glad Påsk till er som, medvetet eller omedvetet, tittar in här ”hos mig” idag...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards