Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Soffan - 29 april 2011 18:53

Det ligger en kaktjuv och sover på min säng, som mår tjocktjyvens, emellanåt i alla fall. Och så kan det gå när man smaskar i sig kakor små vovvar inte får äta dvs. mina egenhändigt bakade glutenfria kakor med mödosamt plockade hjortron på. Hur dom kom ut ur burken eller snarare hur han kom i burken är dock ett mysterium... Nu är kakorna i alla fall slut och det dröjer innan jag bakar nya, tills nästa kalasdag i alla fall. Fast jag borde inte ens tänka på kakor, överhuvudtaget, har överskridit kak- godis- och tårtgränsen med råge denna påsk... men i morron är det ju lördag och då... tja, då ska jag ta ställning till om naturgodis räknas som godis eller hur hög procent choklad ska innehålla för att vara mer än bara gottis.... typ....

Av Soffan - 29 april 2011 09:52

Deklarationen är kvitterad och därmed lämnad åt sitt öde. Mängden videoband i alla sina olika sorteringshögar har minskat markant. Helgstädningen blundar jag för... har några boktidningar att ta ställning till innan. Men eftersom jag påtvingat mig ett bokköpförbud lär det ju inte bli svårare än att bara avbeställa föreslagna månadsböcker. Det är förresten himla sällan jag beställer just månadsböckerna som föreslås... men det är ändå roligt att läsa om böcker.

Ska även omvärdera dagens tänkta fikaförbud... kan bli något gott ändå, men inte på Bullens som igår... för jag är inte redo att ”dieta” en vända till redan nu... men vill gärna kunna ha mina nya byxor även om några veckor. Svår ekvation... ”fika X byxor – diet”...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards