Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Soffan - 3 maj 2011 21:34

Ännu en dag när jag stått, frysande i snöblask, och tittat på en grop eller egentligen flera olika gropar där en ung man med stor grävmaskin flyttade sand eller nått från ena gropen till en annan... och en äldre man med mindre grävmaskin puttade runt stora stenar... men det blir säkert jättebra när det blir klart. Sen var det ju naturligtvis ett antal ”markjobbare” på plats också, försedda med spade som petade lite här och var... och så var det ju jag då, som bara betraktade. Men som sagt, det blir säkert jättebra när det blir klart, utan min insats. Kanske skulle jag göra mig bättre i varseljacka... men jag vill fortfarande bara titta på gropar, utan spade. I övrigt så smids planerna vidare angående återväckandet av en sedan länge avsomnad hobby. Det är ju nyttigt att ägna sig åt en hobby... Frågan är bara hur vi ska kunna genomföra detta utan att bli ertappad... haha... Tids nog löser det sig... värre är det med trädprojektet... där finns det nog ingen smärtfri lösning. Tänk att träd kan engagera så...

Av Soffan - 3 maj 2011 08:14

Vaknade alldeles för tidigt i morse för att hantera upplevelsen av snö. Blev sur, somnade om och nu är snön borta. Men det är fortfarande kallt, riktigt skitkallt. Har dessvärre inte tid att sova bort kylan... men det har i alla fall blivit något varmare ute medan jag legat i soffan och tittat på CNN... Kanske blir det ytterligare lite varmare under tiden jag väntar på de arbetsklädda herrarna jag ska tillbringa förmiddagen med...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards