Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Soffan - 15 maj 2011 20:29

Ähh, de verkar vara nån jäkla match på tv precis när jag ska titta på Bones... så de får väl bli den uppskjutna dammsugningen i stället... för det är då ingen idé att gå ut... haglar och åskar... Hann i alla fall rädda pelargonerna på balkongen... Är helt vitt på backen av haglet och tack och lov hann jag stänga sovrumsfönstret också, regnar ju in annars... Galet väder...

Av Soffan - 15 maj 2011 12:13

Tog tolv timmar för magen att förlåta mig för gör gårkvällens frossande och mumsande... men nu är vi sams igen. Har dock lovat heligt och dyrt att inte köpa marknadsgodis, men om lilla M har lite kvar, jag då kommer jag att smaka. Men innan det ens är aktuellt att väja äta eller inte äta så måste jag leta på mina badkläder, ifall det blir ett dopp med minstingen G idag. Men oavsett så slipper jag städa klart och det känns toppen nu, vilket inte innebär sen, ikväll. Tvätta måste jag också göra och det är ju inte ett smack roligare, eller jo, lite. Har i övrigt huvet fullt med skåpinredningar, faner, vitt eller grönt, perstorpsskivor, målning, el, balkonger, inglasning eller inte... och en himla massa annat. Annat är det med vovven, han sussar så sött efter promenaden i blötan...

Av Soffan - 15 maj 2011 01:41

Tänk så lätt det är att hitta annat att göra än att städa och göra fint hemma. En snabb utflykt kan ta en hel dag och innebära ännu mer och fler bryderier och beslut att fatta. Missade marknaden och allt godis idag, men det löste sig ändå. Kommer inte att må bra på flera dagar... för attans vad stora M och jag lyckades klämma i oss nu ikväll. Vovven är däremot helt utslagen redan nu, men kan ändå inte gå och lägga sig. Han är troligen alltför exalterad över sin nya vinterkostym... Föresten så har vi, barnet och jag namnsdag idag... så ni vet... Kanske går det att äta något gott i morron igen, om det bjuds, efter några timmars sömn. I övrigt så hoppas jag söndagen startar stillsammare än lördagen eftersom jag inte är så där himla förtjust i att sopa krossat fönsterglas så där direkt på morron... och fredagen den var ju också speciell, fast på annat sätt. Alltid lika kul ta en fika me Tanzaniabekanta... Nä, nu snarkar vovven... så då är de väl dags att ge upp tittandet på sammandraget av Speedway-VM... och gå o sova.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards