Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2011

Av Soffan - 28 maj 2011 16:04

Skinktoast på McDonald’s är frukost... en god frukost faktiskt... Sen är de ju inget fel på grädd- och marängtårta me Daimkulor heller. Far är firad och de mesta vi gav gick att äta... Så otippat... haha. De små kycklingarna var ju naturligtvis sötast i världen, G gillade hönorna och P fick jobba lite. De var en bra dag tidigare idag i skogen alltså...

Men strax är soffslappandet över... måste klä mig lite fint... för nu är det min tur att bli firad, en dag för tidigt, men spela roll... mamma e man ju alla dagar... o mormor oxå för den delen. Nu e jag strax redo...

Av Soffan - 28 maj 2011 09:06

Har släppt frustrationen från igår över fjärrvärmen och avgrävda gator, hade egentligen en lösning på problemet redan en nanosekund efter att jag fick den inofficiella informationen, men man kan ju inte lägga sig platt för stora grävmaskiner omedelbums. Eller hur? Men de var igår... idag är de kalasdag och så ska vi ju hälsa på nytillskotten. Dom lär vara många... Men innan dess måste det bli ett besök på skafferiet... om inte någon vänligt själ plötsligt bara skulle uppenbara sig här med helgfrukost åt mig...

Frukost föresten, vem behöver frukost när det kalasdag med fika...

Av Soffan - 27 maj 2011 19:32

Snyft... jag kan inte fickparkera... el jo, ett åt håll, nästan, men de kommer man ju inte så långt med. Eller det är faktiskt inte så mycket som överhuvudtaget gått min väg idag... och jag tackade nej till pizza. Undrar hur det är ställt, egentligen? Vet bara att dagen idag skulle allt varit betydligt bättre utan sms och mail... fjärrvärme.

Av Soffan - 27 maj 2011 09:09

Just nu gör det inget alls att det regnar… nästan så att jag uppskattar det till och med...

Av Soffan - 26 maj 2011 20:10

Nu är det bara att acceptera... jag är ”inlåst” utan balkong fram till midsommar... kan inte ens öppna dörren. Av balkongen återstår endast slingriga armeringsjärn... och det kommer att bli så bra så...

Av Soffan - 25 maj 2011 20:57

Dammsuga är trist, sova är skönt. Vad skulle du välja? Är rätt säker på att jag kommer att sova inom tjugo minuter... Ska bara...

Av Soffan - 24 maj 2011 21:11

Äntligen är helgens tvättprojekt avklarat. Att det skulle behöva ta så här många dagar var inte planerat... men nu har jag i alla fall rena kläder att välja på till lunchdaten i morron och finklädesdagen på fredag. Och i magen har en, två och kanske tre små goda kakor bakad av föräldrar till barn som ska på skolresa... och så var det ju det där med semester... alla planerar och beställer utlandsresor... och jag kan inte tänka på annat än min blivande balkong... och om jag ska äta upp alla kakorna när jag ändå är på gång. Dom tar ju bara plats i fryser... o gamla blir dom också... Och så en kram till den nyopererade...  

Av Soffan - 24 maj 2011 19:40

Så snopet de var att komma hem idag, hungrig, trött och utelåst. Tack och lov kom jag på att det inte var stor idé att fara tillbaka och hämta nycklarna heller, innan jag for, för där är jag ju också utelåst... lite oflyt så att säga. Men den som väntar finner råd... typ... räddades av grannen K från ett hastigt påtvingat uteliggarliv. För övrigt har jag ganska roligt om dagarna på jobbet just nu. Eller det har jag ju annars också, men nu är det lite extra. Vi har fått en ny kollega, ett riktigt spänstfenomen... och... motionsångesten dryper. Inför morgondagen kan jag annars se fram mot att bli kapten över min egen rumstemperatur på kontoret, eller när det är installerat och klart. Ska oavsett bli himla skönt att kunna väja själv, har frusit alltför många dagar bara för att andra tycker att det är varmt...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards