Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2011

Av Soffan - 23 maj 2011 21:45

Många högskolepoäng och en examen senare kryper jag, nio på kvällen, på knä på en dammig parkering och drar en tung betongklump med en pinne och en skylt i toppen till en annan bättre plats. Vad var det som hände...? Eller var det bara en vanlig dag på kontoret, fast i annan miljö? Troligen, för det har hänt förr... snyggbyxor och fina naglar är uteslutet... Men med tanke på dagens tidigare konfererande i vacker naturskön miljö mixat med kalasgod mat och efterrättspaj så gör det där med byxorna och naglarna inte så mycket... Fast på fredag ska jag vara "fin", men tänkter inte klippa mig själv innan, som en gång tidigare då det vara dags för bolagsstämma... de gick ju inte så där direkt tokbra den gången... så de hoppar jag över...

Av Soffan - 22 maj 2011 08:30

Har sovit uselt, men de har inte en av mina grannar gjort. Vet att det inte är ok att bli hotfull, men tyst vart det. Hm, va egentligen inte hotfull, bad bara grannen via ett stringent formulerat sms, att sänka ljudet eftersom mina väggar skakade... flera trappuppgångar bort. Sen sov jag gott och allt var lugnt ända till frukost då jag i trötthetens förvirring misstog mig och inte såg skillnad på en fästing och ett linfrö som trillat av frukostmackan. Vilket enligt enkel logik alltså är grannens fel och det kommer jag naturligtvis att upplysa grannen om... hehe. Solen skiner i alla fall idag och det ska nyttjas... till fullo... innan balkongen måste tömmas på grejer inför nerklippningen som startar i morron och pågår till första juni... sen så, då jäklar börjar det närma sig stor balkong... Men nu är det alltså dags för blommorna att fara på sommarferie på landet.

Av Soffan - 21 maj 2011 17:10

Skogen får de bli för blommorna, har bara inte frågat än... men ska. Gårdagen blev, ävenpå kvällen,en mönsterdag, Film och lite godsaker med barn och barnbarn. Eller när de var dags för film hade den yngste av dem somnat. Somna gjorde de föresten idag också, på vägen hem från vår heldagsutflykt. Ägnar mig även denna helg åt självplågeri, har ju så svårt att bestämma mig, genom att åka och titta på köket. Fortfarande lika fint... och dyrt... men man kan ju drömma... Vart en snoa runt på ikea också, ett besök som endast kostade mig 10 kronor, förutom maten, som var överaskande god. Måste vara nått rekord i alla fall. Lite dyrare vart det dock på scrapbutiken innan... men attans va mycket pyssligt skoj det kom med hem. Men nu e de dags för något helt annat... blir en alternativ lördagskväll med delar av släkten.

Av Soffan - 20 maj 2011 17:29

Solen värmer och allt klaffade med målning idag, inga bilar i vägen och inget regn. Och det är helg och ledigt, inget enda helgjobb alls, vad jag vet just precis nu i alla fall. Stökigt som attan här hemma, men när det är varmt ute kan man ju undvika att vara inne och se röran. Mest bara positivt alltså... men det finns några moln; var ska mina pelargoner bo de närmaste veckorna när vi inte kommer att kunna gå ut på balkongen? Ska dom fara på rekreationsveckor i växthus i skogen mån tro? Ska fråga snällt... är ju lite rädd om dem.

Av Soffan - 19 maj 2011 22:45

Stressfaktor HÖG... men det börjar arta sig. Har jagat grannar, eller egentligen bilar. Det är dags för projekt 1 på vår förre vice värds ”att göra lista”. Det är dags för målning av parkeringsrutor... viket betyder stress, många sms från bilregistret och mycke letande efter telefonnummer. Sen får det ju inte regna heller... men nu har jag hittat alla som äger de parkerade bilarna, skyltat och gjort allt som går för att få en tom parkering i morron... men som sagt, vädret råder jag inte över, vilket är irriterande och också en stressfaktor. Men nu är de dags att sova... och i natt ska jag inte drömma att jag är sjuk med halsont och hosta... för sånt har jag inte tid med... är ju helg på gång. Åh, just ja, kom ett trevligt, men stort, bokpaket till mig idag att hämta ut på skafferiet... Ska nog ringa igen o höra vad postboxar kostar...  

Av Soffan - 18 maj 2011 16:49

Är betydligt snällare idag, vilket kan beror på att jag vare sig har åkt buss eller varit nära nån dator. Inga närmare kontaktytor med annan mänsklighet idag alltså. Om man inte räknar de stiliga herrarna jag stått jämte och titta på söndergrävd mark med förstås... men dom är inte så provocerande... haha. Men det kan ju också bero på att jag fikat två gånger idag, än så länge, kan bli fler... men planen är mat och inget mer fika. Kanske bli nån burgare innan scrappysslandet... tänker i alla fall inte äta pannkaka igen. Dagens tema blir lite smygigt, morsdagskort. Vi är ju iaf minst två som kommer att skapa i smyg... eller om det blir som vanligt, jag har inte inspiration till temat utan gör nått annat och får inte vara med i lottningen. Men oavsett inspirationen infinner sig eller inte så jag har städat min pyssellåda... och laddat med te och nytt lim.

Och så ett erkännande, har inte klarat av att ta något beslut ang köket, idag heller... och nu ringer köksmannen söker mig. Varför ska det som är fint så ofta vara så dyrt? För dyrt...

Av Soffan - 17 maj 2011 21:30

Har jobbat hårt på att leva upp till dagens nya smeknamn, som jag tilldelats av teknikavdelningen, ”Lilla åskmolnet”... har skällt, muttrat och fräst och slutligen skällt på barn på bussen. Känner mig ändå rätt nöjd, bättre att det hörs när man blir irriterad än inte... och så gillar jag inte att föräldrar blundar när deras barn sitter o kladdar banan på sätena, blir rent sagt skitförbannad. Men nu är jag lugn och fin med mat i maten och sovtrött. Påskägget som jag har gömt i köket är fortfarande orört och boken är utläst, så det enda som är kvar att göra ikväll är att välja ny bok att roas av... och vattna blommorna, diska och ta reda på tvätten.

Av Soffan - 16 maj 2011 22:00

Nån som vet hur man lockar fram sol? Jo, man åker iväg långt hemifrån tidigt på morron i full regnvädersmundering... utan ombyte. Suck... Alltså ännu en hemresa klädd i gummistövlar... dessutom läsandes Harry Potter... Har inget försvar... överhuvudtaget... eller kan möjligtvis skylla på svårartad köksångest.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards