Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Soffan - 25 juni 2011 23:32

Träffade inga huggormar i skogen idag men bryggans samtliga beståndsdelar är nu bärgad. Kan heller inte direkt påstå att jag badat, det handlade mer om en nödvändighet i samband med själva bärgandet, men halvbadat har jag i alla fall gjort. Och det var varmare i vattnet än väntat men jag tänker nog ändå vänta nån vecka med att helbada. Kunde ändå kosta på mig, över en pizza, att vara lite stöddig angående mitt badande inför barn och brorsbarn... Men trist nog låter dom sig nog inte imponeras, dom tycker nog snarare att de var utomordentligt korkat att bada när det inte är varmt än, som alltid är dom lite smartare än mig... Hoppas verkligen att jag inte blir snuvig oxå... haha... Just ja, lilla vovven har haft en tuff dag idag... inte lätt att vara sjöfarare när man en liten och i vägen hela tiden...

Har i övrigt ägnat kvällen åt att frossa lördagsgodis och studera spelschemat för P & L-festivalen... alltså en mycket trivsam lördagskväll tillika midsommardag...

Av Soffan - 25 juni 2011 08:25

Så tokigt det kan bli, glömde visst plocka blommor att stoppa under kudden igår... men sov o andra sidan som en prinsessa hela natten, utan drömmar och vaknade pigg och munter. Och så vart näsan lång, vaknar aldrig pigg... men ofta munter. Men en tvådelad frukost sätter nog fart på piggheten också. Men nu är det är dags att göra sig klar för dagens prövningar... och hålla tummarna för att huggormarna håller sig undan idag. Del två i operation bärga brygga ska strax inledas.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards