Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2011

Av Soffan - 23 juni 2011 21:33

Räkmacka, P & L- och Dalecarliapyssel och nästan halvdag, tog bara lite längre tid än jag räknat med att titta på otaliga och en aldrig sinande mängd av nya gropar. Men ska inte klaga, hade både trevligt och stiligt sällskap. Hemma är det däremot tristare, inga balkonger, men äntligen en tidplan. En plan som i och för sig överhuvudtaget inte överstämmer med tidigare information, men men... ändock en plan. Och om man bortser från den trista detaljen så är det verkligen en fantastisk tid att se fram mot nu, hoppas på regnuppehåll så barnbarnet kan skutta runt i finklänningen i morron, utan regnställ... sen hoppas jag på många långa veckor sol och värme, o lata bad- och läsdagar i kallbadhuset... men än är det ett tag kvar till långledigheten.

Åh, nu e de både sol och regn ute... vackert... och dags att sussa för att orka hoppa groda i morron.

Av Soffan - 22 juni 2011 19:30

Är nog lite kär i Shedon och hur kan man undvika att vara det?  Så ett dubbelavsnitt av The Big bang theory måste ju vara ett av det absolut bästa sättet att återhämta sig efter en låååång jobbdag. Har gjort klart allt till festivalen, hoppas jag, funderat på framtida problemlösningar, retat upp en tjänsteman, bärgat hem midsommarfisken och klagat högljutt på våra balkongbyggare. Så nu vet dom att jag är missnöjd, sur, grinig, arg men framförallt trött på deras kassa ursäkter och att jag inte har för avsikt att betala deras faktura på nära millen. Och så har jag just testa ny mat från skafferiet... Västerbottenlax, vilket kanske inte var ett så beskrivande namn på maträtten... men gott var det.

Av Soffan - 21 juni 2011 21:31

Pizza, pannkaka, glass och en tallrik coco pops... matvanorna är... sådär. Vart i alla fall mätt i magen. Annat som också är sådär, är att solen skiner men att vi inte har balkonger på långa vägar än. Det viktiga tidplansmötet där balkongföretaget och montören skulle förklara vad de inte gjort de senaste veckorna floppade, för dom kom inte. Men vi vet ju att dom inte monterat balkonger i alla fall. Känner att jag kommer att tjata om balkongerna... länge... eller i alla fall tills dom sitter utanför min låsta dörr. Åh, en skoj sak också, fick följa barnbarnet på sitt första besök, eller snarare en smygkik, på dagiset som hon ska börja på till hösten. Tiden går ruggigt fort...   

Av Soffan - 20 juni 2011 22:15

Inga balkongunder idag heller, men däremot har jag ett fantastisk trivsamt jobb. Har haft en utejobbardag idag med smörgåsfika ute i de fria och lunch på Haganäs. I morron blir däremot inneaktiviteter, då är det dags att pyssla samman allt material till P & L-festivalen... och deppa över uteblivet balkongunder. Hoppas ändå lite på balkongmötet som ska bli av i morron, om inte den ”felande” uteblir... Fy, nu bli jag ilsken igen, det är väl själva fan att vissa hantverkare inte håller vad de lovar...

Av Soffan - 19 juni 2011 21:28

Det blev lördagsgodis igår kväll i alla fall... men jag delade med stora M, så det vart inget storfrossande, tack och lov. Tvätten glömde jag heller inte av i källaren, vilket också var bra. Och sen vart det ju söndag, och dags för lilla vovven och mig att fara till skogs för frukost och en middagslur... som vanligt höll mig inte vaken längre än till en stund efter frukost. Sövande med frisk luft... och det kan jag behöva, sömn och att vara utvilad, inför kommande veckas prövningar. Känner mig på dåligt humör bara av att timmarna närmar sig måndag morron och ovissheten över om dom där jäkla balkongbyggarna ska infinna sin eller inte... Hade ju räknat med balkongmys till midsommar, oavsett regn, eftersom jag även skulle ha ett tak då. Fy va sur jag blir... men lovar ändå att tänka positivt, hela natten, under har ju skett förr, har jag hört...

Av Soffan - 18 juni 2011 08:10

Med dubbelbokad tvättstuga så vet jag exakt vad jag ska göra idag, hela dagen faktiskt, så det gör inget att det regnar. Det är rent av riktigt skönt att det är blött ute, för då är det i alla fall ingen gammal kravlig granne som ringer och gråter över att balkongerna inte är klar...

Och efter gårdagens stressgodisfrossande överväger jag att glömma bort kvällens lördagsgodis, jäklars va illa magen mått i natt. Den verkar inte uppskatta lösgodis längre, vilket är väldigt illa.... för det gör jag. Jaja, det är ju inget jag måste bestämma nu, nu ska jag istället ta mig en sväng ner till skafferiet och se vad för gott de har i frukostväg där...

Av Soffan - 17 juni 2011 21:52

Fredagsmaten idag bestod av rotmos men tyvärr inte fläsklägg... men ändå väldigt gott... som inmundigads i trivsam golfbanemiljö strax utanför Ludvika, tror jag. Sen var det roliga slut för idag. Kommer troligen att bli skogstokig innan det sitter en balkong utanför min låsta balkongdörr. Blir oavsett svårt att ha något framtida förtroende för våra lokala företag som är inblandad i förhalandet av våra balkonger. Surt och väldigt irriterande... och första fakturan på över halvmiljonen, den har jag som tallriksunderlägg tills det sitter nått på väggen... De var ingen bra dag igår heller för den delen... gjorde ett skitdåligt köp när jag äntligen bytte ut min mobil. Men den ringer och den som ringer kan höra mig prata... en solklar förbättring alltså, men dyrköpt. I onsdags däremot, då va de lite roligare, för då var det pysseldag igen... och pyssla de gjorde jag o kramade lite på G oxå.

Av Soffan - 14 juni 2011 21:28

Tur att barnbarnet behöver ladda med mellis emellanåt för då får man fika, trots påsdiet... men innan det har jag haft en halvdagsdag då jag även idag har kollat på gropar och blivande gropar och hittade även min far där bland gropar och stenhögar... och det är alltid lika trevlig med besök ”på jobbet”.  

I övrigt är jag säker på att man jagar bort huvudvärk med en utsökt smakstark ”mollusk” och barnbarnskramar. Men nu har orken tagit slut och pyssellådan e laddad inför morgondagens pyssel. Och i morron, då minsann, då ska det börjas jobbas med balkongerna... bara några veckor senare än utlovat... De va tur jag inte planterade nått i balkonglådorna då jag tänkte göra det...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards