Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2011

Av Soffan - 9 juni 2011 22:25

Önskar att mitt humör också var ”rosasött” men de är det inte. Är irriterad på balkongbyggarna och i morron ska jag ta reda på om jag ska bli arg också. Tänker i alla fall inte betala första fakturan på över halvmiljonen... för om dom inte rappar på ska dom inte ha våra pengar heller. Det är ju vårt enda påtryckningsmedel... Tyvärr gör den goa värmen mig betydligt snällare än vanligt, vilket är lite fel just nu... Vi är alltså utan balkonger, dörrarna är blockerad utifrån, det är toppenväder för balkongsittande och balkongbyggarna har ändrat tidplanen... Balkongmys till midsommar, de kan vi visst bara glömma... men vi får väl se...

Av Soffan - 8 juni 2011 21:46

Hm, måste nog fråga min mor om jag har genomgått någon allvarligare rosa period tidigare i mitt liv... i annat fall verkar jag ha en kraftig på gång nu, här, sablans va ”rosasött” det är...

Av Soffan - 8 juni 2011 20:39

Onsdag och läget är så här; har ingen balkong, har ingen grill, kan inte bestämma mig ang. köket, blommorna är på badutflykt i diskhon, är grill- och godissugen, har en galet stor geting som susar omkring inne - det är sol och jättevarmt ute – varför är getingen inte ute istället, har grejat klart nästan allt rörande junis största trafikomläggning, barnbarnet har lärt sig klättra, jag vet redan idag vad brorsdottern önskar i födelsedagspresent i augusti, har påbörjat ny bok – Modesty Blaise Operation Sabeltand... och jag har fått beröm för mina skor, två gånger idag... och så ger skorna mig skavsår. Det är tacken det...

Av Soffan - 7 juni 2011 12:30

Inmundigade just en sopplunch, den första av många, och då får man minsann höra ryktas att det ska bjudas på tårta här framöver… attans typisk. Men med tanke på de senaste veckornas hejdlösa fikande så går det nog ingen nöd på mig om jag avstår en tårtfika… även om det kommer att svida.

Men nu är det dags för en förflyttning, ska iväg och hålla information om kommande trafikförändringar, någon jag nyss informerades om … dvs. är lätt oförberedd och inte klädd för ”publik”… men så kan de gå.

Av Soffan - 6 juni 2011 20:03

Hade inte behövt oroa mig för att sitta ute på gården ensam med min bok... det gick snabbt att få sällskap. Inte av damerna i den äldsta generationen som vanligtvis lägger beslag på de få bänkarna, utan de yngre herrarna, mittimellangamla, eller i alla fall äldre än mig... Stora möbleringsplaner för balkongerna har avhandlats och boken, den hann jag inte läsa klar. ”Tvätten” är dock torr, intagen, vikt och ligger åter i skåp och lådor, där den hör hemma.

Av Soffan - 6 juni 2011 17:01

Att vänta på att tvätten torkar lär väl kanske inte vara det roligaste man kan göra ute idag... med skönt är det. Och om sen boken följer med ut... då har man ju sällskap oxå... haha.

Av Soffan - 6 juni 2011 16:18

Är nöjd över dagens loppisfynd, att jag sen innan hade lovat ut pengar åt stora M att handla för om hon hittade nått, de glömde jag visst bort. Lovar att skämmas lite bättre nästa gång... men inte idag. Glömde dessutom att tacka för blomman jag fick innan. Så dagen går i slarvets tecken... och det är väl därför mina två datorer samtidigt idag påannonserats sina kommande frånfällen. Hoppas bara de inte sker alltför snabbt... måste hinna kopiera en massa, igen. Innan... Hm, tur jag har en tredje liten ”raring” att slita på om det blir en plöslig krasch i alla fall... Och så lite gnäll... det är trist att inte ha en balkongdörr att öppna... och jag har inte ätit nån bakelse idag, vilket man bör göra idag, för att fira. Så vill nån bjuda på nått gott, då tackar jag inte nej...

Av Soffan - 5 juni 2011 13:00

Senaste timmen av mitt liv har jag emottagit ett tomt sms, hade hoppats på annat, men ett tomt sms kanske betyder något de me, hm... klippt lilla vovven och därmed nödgas dra fram dammsugaren. Eller dra fram, den bor framme. Hinner aldrig avsluta ett städprojekt innan det är dags för nästa... med dagens städning medföljde ett kärt återseende... hittade min borttappade biljett till årets P & L-festival... och vad ska jag säga om det... jo... toppen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards