Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Soffan - 11 juli 2011 10:09

Det fina med semester och läsning är att det går bra att läsa tunga böcker, alltså fysiskt tunga. Pocketar tillhör vintern och arbetarperioden... Vill ju inte behöva ha ryggsäck för att orka släpa med boken till och från kontoret. Handlederna tar stryk också när man läser tunga böcker på bussen... Alltså har jag gjort valet något enklare dvs. samtliga pocketböcker utgår ur valet av bok idag. Hm, om jag inte ska ta och börja läsa mig igenom den gigantiska tidningshögen istället. Ett tungt jobb, men det ska göras det med... det är ju i alla fall blanka, dyra fina tidningar... med massor med inspiration.

Av Soffan - 11 juli 2011 09:44

Har just fått en äggkläckningsrapport; ett synligt hål på ett ägg och en annan kyckling som jobbar på att gör hål i huset sitt. Spänningen är olidlig...

Annars så känner jag mig rätt stressad så här första semesterdagen. Vilket är väldigt korkat med tanke på att jag har rätt många lediga dagar framför mig. Men till och med att välja bok att läsa känns jobbigt. Måste ju vara klar, med vilken bok jag än väljer och utvilad, till balkongen är klar, för då ska jag läsa Dead reckoning den senaste boken i serien om Sookie Stackhouse av Charlaine Harris. Den boken har legat och väntat länge nog nu...

Men för att inte stressa upp mig värre, har föresten en känsla av att de som känner mig väl flinar lite nu för jag blir väldigt sällan stressad... men jag tror att det är så jag känner i alla fall... att jag ska ägna mig åt något riktigt tråkigt istället, typ städa. Eller helt enkelt bara semestervila och vänta på att barn och barnbarn vaknar så vi får ta stadspromenaden som utlovades igår.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards