Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Soffan - 12 juli 2011 20:54

Innehållet på båda datorerna är nu kopierat, så nu får dom krascha bäst dom vill, men ändå helst inte. Vill ju gärna använda slantarna till annat... typ nya balkongmöbler... Idag vart jag även officiellt meddelad nått jag redan räknat ut för flera dagar sen, tidplanen för balkongerna spricker. Men de är ju de vi har konsulten till att ta hand om, viten lär de bli, eller nån annan uppgörelse. Men jag är himlans hemskans nära att få en balkong nu. Stora maskinen som lyfter prylar står utanför närmsta grannen, så om inte i morron så måste de bli på torsdag. Spänningen är olidlig. Har för sakens skull fotodokumenterat tillkomsten av balkongerna, emellanåt, men i morron när kanske min egen ska bli till då blire nog inget av, för i morron väntar utflykt med dottern.

Enligt tidig morgonrapport från skogen rörande ”ruvhinken” så har samtliga förväntade ägg kläckts. Så nu dröjer det ett tag till nästa gäng ska picka skal.

Hunden föresten, han har surat lite sen igår då han drabbades av många plågor; fästingplock, klippning och ett bad. Livet är hårt även för små vovvar...

Av Soffan - 12 juli 2011 10:02

Nu är det illa ställt med tekniken här hemma. Tittar på en rosaflimrande hoppande, randig skämbild hörande till gamla datorn där jag gissar mig till vad som står och vad jag gör. Och då kan man ju undra varför jag sitter o svär vid en gammal burk när jag har en nyare bärbar, jo, för att den nyare, där vägrar internet fungera. Det är alltså dags för en säkerhetskopiering, för hundrade gången, tror jag. Ska nog spara allt från båda irritationsmomenten på annat ställe. Tur de finns en tredje oxå den en bärbar, men den gillar jag inte ändå, bara för att jag ogillar programmen på den och den e inte min så jag får inte pilla till den så jag blir nöjd… Har nog vaknat på fel sida idag… överlag… gällande allt. Är minst sagt irriterad på saker som inte fungerar som dom ska... och vad värre är, tycker inte om att köpa ny dator heller. Tar sån tid innan dom blir som dom ska...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards