Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2011

Av Soffan - 21 juli 2011 21:14

Minstingen G har besiktigat mitt hem, grundligt, vilket resulterade i hemläxa... dvs jag vet vad jag ska göra i morron, för i morron då ska jag korrigera vissa brister... plus att jag måste jobba en stund. Det mesta handlar om räckvidd och tillgänglighet.... något hon har utvecklat fenomenalt sista tiden. Snabb är hon oxå, men det tänker jag inte jobba så där mycket med, för egen del, satsar på att hänga med bara. Härligt och lärorikt att umgås med barnbarn och naturligvis med barn oxå, men M är mer stillsam och nöjer sig med nått gott att äta och bra film.

När det gäller balkongmyset är konkurrensen fortsatt stenhård, har bara en solstol, än. Och lilla vovven är både snabbare och envisare än mig, så... hm.... ska nog köpa en till stol, ännu skönare, och hoppas på många soldagar.

Av Soffan - 20 juli 2011 13:55

Nu är det så där igen. Vi har en sned arbetsfördelning här i mitt hem, jag som har semester är inne och skruvar dörrar till bokhyllan och vovven ligger och jäser i solstolen på balkongen.

Att jag skruvar dörrar just idag beror på gårdagens utflykt. Det vart fyra bokhylledörrar till mig, ett litet kök till namnsdagsbarnet G, några diskborstar till far och en borttappad sandal... och så lite gott och äta... Hittade kanske även ett kök åt mig, som bara skulle svida lite att köpa men... det ser inte ut som det jag vill ha, men ska fundera på det i alla fall. Åh, nu raglade vovven in, är nog varmt åt honom... då ska jag passa på att vila skruvfingrar och knän en stund.

Av Soffan - 18 juli 2011 22:17

Att en måndag kunde bjuda på så mycket, det trodde jag inte. Men det har varit en 23-årskalasdag med tårta och överraskning och den viktreducerande dieten förvandlades på ett kick till tårt- och kakdiet. Dvs. nya tag en annan dag. Likaså får de bli för vovven. Han har fortfarande messmör på nosen sen han i morse angrep kassen med återvinningsförpackningar och finfördelade det mesta och spred i hela hemmet. Återvinningsbearbetning ingår inte i hans åtaganden när han är hos mig... får ta upp det med honom i morron... för nu sover han pga att jag städar... och dammsugaren är himla läskig, men de tycker vi ju båda två...

Av Soffan - 18 juli 2011 09:32

Måndag morron och det regnar, massor. Lilla vovven har sitt sätt att hantera detta; han låtsas sova och jag mitt; jag svär över att jag inte har ett paraply tillgängligt. Vet att jag har sagt att paraply är mesigt, men tar tillbaka det idag, tillfälligt...

Av Soffan - 17 juli 2011 21:19

Första lediga veckan har övergått till söndag och i och med det är det slut på veckan och jag känner mig nöjd med min insats, så här långt. Nu vilade jag mig visserligen i form inför ledigheten genom en trist förkylning första dagarna på veckan innan semestern, men ändå. Är i god form för att inleda semestervecka två. Har däremot en fundering över det där med semesterklädsel... tror inte shorts och strumpor i sandaler är värst... det är nog shorts och strumpor i träskor. Förlåt, det ska inte hända igen. Men är det tvättdag så är det... och det är så härligt att ha nått att skylla sunkig klädsel på.

Av Soffan - 16 juli 2011 13:33

Göralös har fått ett nytt namn... mitt. Så skönt att bara slappa... men oxå lite stressande. Dagarna går och jag vill inte ens tänka på allt jag borde göra, nu när jag har tid, för nu vill jag inte. Verkar dock som om vovven har synpunkter på mitt slappande... och han har väl rätt, det är dags att knalla ut på promenad. Sen kanske jag ska ta mig till pappersåtervinningen... så jag kan bocka av de från "attgöralistan"... Nått lördagsgodis verkar det däremot inte bli idag, heller.

Av Soffan - 15 juli 2011 12:02

Tänk va snabbt en regnfredag under semestern förvandlas till en jobbfredag under samma semester...

Av Soffan - 15 juli 2011 10:23

Har funderat en lång stund nu om det kan vara så att dagens regn innebär att det är dags att skärpa upp semestertakten och fara till soptippen? Har bunkrat och sopsorterat i garaget ett tag så det börjar bli läge. Men frågan är; hur kul är det att åka till tippen och bli blöt när man i stället kan stanna hemma, luta omkull sig i soffan och läsa bok istället?

Är "rädd" att soffan vinner idag... semestern är ju till för vila, eller hur?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards