Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Soffan - 5 augusti 2011 22:13

Spännande! Nu har jag lyse inne i källarförrådet. Äntligen kan jag se vad som finns där... men oxå vad som inte borde finnas där. Har inte så höga krav på spänning längre, är nog nyttigt med lång semester, utan drama. Och dagens fredag vart dessutom en fredag helt utan jobb, det tar sig med andra ord. Fick dessutom nyss en skoj rapport från Furuviksresenärerna, som klappat getter, badat och haft en toppendag. De va dom värd... många gånger om... Har själv bara ett uppdrag innan jag får sova och det är att damma klar farmors fotoalbum, men det går sakta, fastnar hela tiden i gamla bilder som jag bara måste titta noga på... så jag får nog titta på filmen jag hyrde i morron istället.

Av Soffan - 5 augusti 2011 16:59

Glömde bort att de var fredag idag och att hårt arbetande hantverkare slutar i middagstid en sån dag... så jag tömde min balkong, i onödan. Småpillet som är kvar att göra kommer inte att bli klart förens tidigast måndag. Men om man tittar ut så tror jag inte att det kommer att kännas så farligt, för solen försvann nu under eftermiddagen. Sen beror det på hur länge solen tänk vara frånvarande. Blir det alltför länge blir det deppigt, blir det lagom, så blir nog källaren sorterad och rensad innan det är dags att pynta balkongen igen. Hotet om regn ställde även in dagens båttur med far, en tur som istället ersattes med resa till Borlänge via Solvarbo och som avslutades med käk på Mat o Potatis...


Hm, nu regnar det ju faktiskt oxå... de va ju trist... men jag har ju i alla fall tak på balkongen nu mer så det är rätt hyggligt ändå...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards