Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Soffan - 13 augusti 2011 22:51

Hm, har ingen riktig plan för morgondagen om det blir regn... Så snälla, låt solen skina i morron... annars kanske jag måste frosta av frysen eller nått annat nyttigt...

Av Soffan - 13 augusti 2011 21:17

Muttrade över en fika nu på kvällen för vännen M att jag slarvat bort frukostmessmören när jag handlade i morse men att jag skulle fråga i kassan på skafferiet efter den när vi skulle ner o handla. Men pinsamt nog, eller snarare tack och lov, hittade jag messmörsburken alldeles själv, utan att fråga... Den var kvar på exakt det ställe där jag valde lördagsgodis... så jag frågade inte... så jag är utan messmör till frukosten i morron.

Av Soffan - 13 augusti 2011 16:00

Sovit gott med stängt fönster och sommartäcke, trots fullmåne i natt. Vaknade så pigg och utvilad i morse att jag och voven for till skogs för frukost, fika och hallonplock. Vovven gillar att äta hallon på direkten och jag vill ha med hem att äta under hösten... Och så fick de bli...

Så nu står det sylt i kylen, tvättmaskinen snurrar, vovven vilar i solen på balkongen, hemmet är ostädat men lördagsgodiset är inhandlat så nu inväntar jag bara näst sista avsnittet av Smallville...

Man koka dessutom himla bra hallonsylt med rester av gårdagens thaimat i magen. Lite lagom rinnig och söt. Sylten alltså. Hade mat- och filmkväll med dottern igår... efter kalasdagen...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards