Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Soffan - 7 september 2011 20:30

Det blev ingen bulle till "kvällsfika", de vart kladdkaka, som dottern bjöd på i helgen, och kaviarmacka. Rätt fantastiskt att det ens fanns kvar en enda mumsbit av kakan, men ibland blir man överraskad.

Damerna hemma i föreningen har föresten tagit tag i projekt "inglasning", med oanad energi. Fattar inte varför jag ska vara ordförande, med så driftiga grannar... haha. Dom har bokat och kallat till informationsmöte inför min bygglovsansökan, inte illa. Själv har jag inte bestämt mig om jag ska glasa in, eller ej. Lutar just nu åt, inte. Vill ju gärna dona köket oxå... och glasa in balkong kostar en hel del. 

Men om man återgår till kvällens sysslor så är hönorna nattad och avsnitt 1 är avklarat inför kvällens avsnitt av True Blood. Förutsatt att jag får "låna" tv... för de är väl inte nån fotboll i kväll... eller friidrott?

Av Soffan - 7 september 2011 17:15

Pingeling, så var telefonen stängd för idag. Nu ska jag bara hinna läsa en trafikutredningsrapport, helst innan fredag, för att klara utlovat "husförhör". Sen vill nog beställaren ha en massa synpunkter oxå... Men innan dess ska jag dessutom kolla på svtplay så jag kommer i kapp Merlin från i lördags och True Blood innan kvällens avsnitt, mata fiskar, mata hönor och äta minst en tjuvad bulle. Ett himla sjå att hinna med att vara jag just nu... Just ja, ska ta mig en funderar över hur den omorganisation, som vi informerades om idag, vad den kan innebära för "min" avdelning... och om den överhuvudtaget spelar någon roll. För mig personligen alltså...  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards