Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Vill en massa som jag inte hinner just nu

Av Soffan - 25 oktober 2011 19:51

Gårdagens fönsteröversyn fick följder som jag inte tänkte på igår, utan först mycket tidigt i morse. Så därför vart det att somna om och uppstigning först kl. 7:35, dusch, påklädning, bäddning av säng och frukost... och fönstertvätt. De va ju lixom ingen idé att kliva upp innan det ljusnade. Gick i alla fall snabbt att tvätta av fönstren, dom som syns... och upp med gardiner och dit med blommor igen. Snabbt och enkelt... men så är det minsann inte alltid på jobbet. Vart en smula ilsk och ställde till besvär. Men vill inte prata om en vinst, men jag fick som jag ville, på sätt och vis. Och det handlade ändå inte om personlig vinning utan faktiskt tänkte jag på mitt jobb. Jag vill ju att min trafik ska bli bäst... och då krävs det ibland jobbiga insatser, även från andra. Så nu är det bara att hoppas att det lugnat ner sig tills jag är tillbaka om några dagar.

Men även om jag har bästa jobbet, i alla fall de flesta dagar, så är det ibland tråkigt att det tar så mycket tid... vill ju hinna med så mycket annat oxå... läsa skoljobb, krama barnbarn, pyssla, läsa mig genom staplade bokhögen, umgås me dottern, vila... åh... skulle behöva riktig semester oxå, inte nån sån där som igår, utan en riktig med sol och bad eller i alla fall god mat och vila. Kan man be att få en sån, tack?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards