Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 december 2011

Av Soffan - 31 december 2011 23:56

Det pangar och smäller här runt omkring, riktigt fint faktiskt. Men det kan ju jag kosta på mig att tycka som har en liten vovve som sover och snarkar sig igenom sin nyårsafton. Jag måste vara ett jäkligt tråkigt sällskap eftersom han inte ens orkar hålla sig vaken... haha. Annars är det bara så att han e en himla trött liten vovve. Var ju till skogen redan i morse och slet ut sig när han jaga råttan och käka skinkmacka.


Var ganska nyss ute och åkte bil då jag körde hem vännen M. Stan var helt öde så när som på en polisbil... men förmodar att det nu är tjockt me folk på stan. Men eftersom det är kallt som attan, så stannar jag och vovven inne och tittar på raketer. Gott Nytt År!

Av Soffan - 31 december 2011 15:17

Hade föresten fullt upp på kontoret igår. Det hade hänt en hel det, skärmar hade bytts ut och själva maginnehållet i datorn hade bytts upp, typ. Först kom jag inte in me lösenordet och trodde vår it-ansvarig gjort ett bus och bytt lösen, men nä, gäller ju att försöka ta sig in som rätt användare också... suck. Inte alltid lätt att veta vem man är. Han hade i alla fall inte slarvat bort mina turprylar; den lilla vampyrsmurfen och den pyttelilla sköldpaddan, som båda bor ovanpå min skärm och som är himla viktig för mig. Nu hade vi dessutom officiellt fått en ny chef också... men han har inte visat sig... än...

Jobbandet på dagen övergick i annat jobb, hemma, men rastade rätt ofta för att studera blivande blåsor i näven på grund av kass mejsel. Köpte alltså en ny IKEA-möbel här i veckan... Planen idag var att köpa en ny mejsel, men de vart inget. Mejseln jag skulle köpt, får inte vara vass eller räfflad i handtaget... men nu vart det alltså inget, men jag tror de blir fint med nya byrån i alla fall. Hoppas jag... och blir det inte så kan jag ju istället frossa i ånger över fakturan för sovrumsrenoveringen, sovrummet som nu inte längre är gult och fult utan grått och flott men en och annan blomma och fågelbur. Grått föresten, färgen hette ju Vitt te, eller nått sånt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards