Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2012

Av Soffan - 6 januari 2012 23:10

Börjar bli en hejjare på att köpa byxor åt mig själv utan att prova dem innan. Praktiskt, tidsbesparande och enkelt och så slipper man bli svettig i trång provhytt. Bara fördelar, än så länge. Sen kanske inte passformen var den allra bästa... hm. Det är ändå betydligt mycket roligare att handla åt lilla G. Grejer me volanger och så bilar, i en härlig blandning. Sen kanske, som idag, tycker kanske inte hon att det är roligast i världen. Men är ändå nöjd med inköpen idag, eller det vart vi nog allesamman. Dessvärre vart jag inte riktigt så klart me inköpen idag som det var tänkt... men det kommer ju fler dagar. Men nu är det dags för en stund med julklappsboken sen sova, ska bara valla runt vovven en vända först.

Av Soffan - 5 januari 2012 13:27

Är inte riktigt säker på hur det gick till... men om någon vecka lär det ska inkomma ytterligare en leksak till mig, denna gång en totalt onödig grej. Suck, att jag aldrig lär mig. Vill ju bara vara kvar som kund, ville ju inte få en fin dyr mobil gratis...

Av Soffan - 4 januari 2012 10:32

Nu har jag äntligen beställt tid hos en lokal kiropraktor, som kontorsmassören rekommenderat i nära två månader, och förhoppningsvis bör jag snart ha lika långa ben igen och dessutom kunna dra på strumpor utan att kvida. Ångrar bara lite valet av dag och tid och glömde fråga pris och tidsåtgång, men va tusan. Allt kan ju inte bli perfekt, första gången.

Så till dess ska jag bara vila mig i form, företrädelsevis inomhus. Det är alltså skitväder ute idag och lilla vovven sover och vill inte gå ut, alls. Tyvärr har jag dock vissa ärenden som måste göras idag, så, han lär få gå ut ändå och jag likaså.

Av Soffan - 3 januari 2012 21:57

Tror jag har fått sirap i hela maskineriet, inget blir gjort och hela livet går på halvfart. Eller en sak har jag gjort idag, vilket även innebar att jag satte andra i jobb några timmar, jag har ännu en gång räknat och letat nycklar. Börjar få koll och nyckelarbetet kommer att fortsätta i morgon. Men då med lite utökat område... då ska jag ge mig på förråden och numreringen. Eller i alla fall fundera på det. Fast det kanske är dumt att gå händelserna så här i förväg, sirapen kanske flyter ännu trögare i morron och då blire nog inget gjort alls.

Blir de sen ännu tristare väder, då ska jag nog se till att det blir en hemmadag utan uteaktiviteter. Och med tanke på hur läskigt vädret var nyss, när lilla vovven och jag tog sista kvällsprommisen, har det goda förutsättningar att bli skitväder även i morron. Vovven hittade dock ett bra ställe att självtorka på, så nu har jag en blöt hund sovandes på finkudden i rosa rummet.

Åh, har ju föresten en försenad klapp åt mig själv att hämta ut på skafferiet/posten i morron. Så jag kommer nog att vara väldigt upptagen i soffläge i morron... fast ett lek- och ett sjukbesök kan nog hinnas med, även om de regnar eller blasksnöar.

Av Soffan - 2 januari 2012 10:49

Hur förstör man en annars rätt bra måndag, jo man tvättar. Tvättstugan ligger i ”fel” hus och lägg sedan till ett ihållande regn så är måndagen fulländad. Man blir blöt om fötterna, trippar/halkar ju naturligtvis omkring i fotledsstukarträskor till och från tvättstugan, och den torra tvätten blir blöt innan man är hemma med den igen. Men vill man komma åt bra torkrum, tja, då tvättar man i källaren och inte hemma. Som tur är, är jag snart klar och då vänta, om inte annat en julklappsbok på mig. Ska bara greja lite till sen blir de Rekviem för John Cummings för resten av dagen, så när som på nån vända me lilla vovven, om han följer med ut i regnet?

Av Soffan - 1 januari 2012 23:10

Ett tillägg till nattens mumlande om nyårslöften och annat... jag är snäll, oftast, och det tänker jag fortsätta vara men... en fråga jag ska ställa mig oftare är; har du förtjänat mitt fortsatta förtroende?


Jag har alltså inte bara skruvat lådor och legat på soffan och läst idag, jag har ställt jobbiga frågor oxå. Svaret jag fick var i och för sig kanske inte så där direkt tillfredsställande, men ändock ett svar.

Så jobbig fråga med kasst svar tillsammans med kladdig blötsnö men en spännande bok och god mat och så nån timmes mystid me barnbarnet, de tycker jag är en hyfsad start på ett nytt år. Åh, glömde fina byrån som är färdigskruvad och som nu dessutom är fulladdad me kläder som tidigare befunnit sig lite varstans, alltså på olika ställen. Viket inte alltid är så där lyckat på morron i samband med allmän tidspress och ibland en översovning. Gillar verkligen mitt nya sovrum. Men de skulle sitta fint med ett par gardiner...

Av Soffan - 1 januari 2012 00:13

Glömde helt bort det där med nyårslöften. Men hade heller inte tänkt ut några, att bryta. Ska alltså inte bli en ny människa via extrem träning, ska inte lägga om nån kost, ska jobba lagom och inte sluta äta godis. Kanske gå på bio lite oftare och inte slarvläsa böcker. Om jag ibland hinner tänka innan jag agerar skulle de oxå vara bra, men inget jag lovar. Men jag ska montera samtliga lådor till nya byrån, och de lovar jag.

Folk måste ha eller haft, mycke pengar... det susar fina raketer utanför fortfarande, de kan oxå bero på att vi har en himla bra lokal raketförsäljare. Eller det är ju egentligen samma sak, han har krängt många tårtor kanske även till de som inte hade mycke slantar.

Tror minsann de börjar bli dags att sussa. Har ju åtta lådor att skruva samman i morron...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards