Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Soffan - 19 februari 2012 00:17

Läste klart boken om Zlatan i förra veckan, och har funderat mycket på vad den egentligen gett mig. Menar, jag har ju i alla fall lagt några dagar av mitt liv på att ta del av och läsa om hans liv... Och då, i samband med min ovilja att ta itu med städningen, när jag istället ramlat ihop framför tv och Kunskapskanalen, då kom förklaringen på vad boken gett mig... förutom läsnöje och snygga bilder alltså. Jo, min förmåga att hysa etnokulturell empati har stärkts. Inte illa, eller hur!? Hoppas nu bara att jag inte totalt missförstått innebörden av begreppet... haha. Oavsett så innehåller boken en nyttig nutida samhällsskildring, av en för mig okänd miljö där nere i Skåne... plus att jag faktiskt lider med spelarna, speciellt under köp- och säljperioderna. Dom är ju som värsta modellerna som tävlar om uppmärksamhet... och som dessutom måste vara begåvade. O de var väl de jag visste, att det fanns nått gott med att vara totalt utan bollsinne.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards