Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Soffan - 14 april 2012 19:48

Genomlevde gårdagen, fredagen den trettonde, helt utan missöden. Jobbade lite väl länge bara för att vara fredag, men lilla vovven va me på kontoret så de gick rätt bra ändå. En sak som stört bara, jobbigt nog luktar precis all mat god just nu. Så fy för kollegor med väldoftande matlådor.

Men just nu deppar jag utan lördagsgodis, men kommer troligen att överleva dagen... om inte veckotidningsläsande tar knäcken på mig. Jäkla bestraffning. Men har jag köpt de dyra blanka fina tidningarna, då ska dom också läsas innan de återvinns eller återläses av någon annan. Hinner bläddra en hel del mellan hängning och påfyllning av tvättmaskin, men bara bläddra, för glasögonen är borta så nått läsande blir de inte. Men vet nog var jag ska leta, snart, nästa gång jag ska till tvättstugan. Kan verkligen konsten att roa mig en lördag jag... Oj, mena inte att låta gnällig. Har ju vart på utflykt med barn och barnbarn också... på stor loppis och småfyndat... vilket innebär att jag var för snål för att storfynda. Kan inte förneka att jag var en smula sugen på ett gäng tallrikar och en o annan Lisa Larsson figurin... men jag har däck att betala innan jag får fylla skåpen mera. Ska kanske hyra en film ist...?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards