Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Soffan - 23 maj 2012 14:27

Det blir lite skuttigt idag oxå, för idag är det onsdag och det är dags att packa samma väskorna och lämna Ottawa för att flyga söderut. Målet är denna gång e London vid gränsen till USA. Men om jag ska ta det lite mer i ordning, måndag. I måndags var det helgdag och man firade drottningens födelsedag, Viktorias day, eller nått sånt. Har i dagsläget inte koll på om det är dagens Engelska drottning Elisabet födelsedag, eller om det var den tidigare drottning Viktorias. Eller om jag missuppfattat det hela totalt. Det mesta är i alla fall stängt och folk är ute och cyklar verkar det. För jag har nog aldrig tidigare sett så mycke folk på cykel. Och far man inte runt på hoj, så är man ändå ute och i solen, gående eller på nån av alla stränder eller i nån av de troligen oräknerliga parker. 

Måndagen har med andra ord vart en dag fylld av varma uteaktiviteter i solen... men... det visade sig att även här kan vädret växla. Från att vara gassande sol och 33 grader blåste det upp och mulnade på kvällen. Ingen dundrande åska, men en del regn. Temperaturen blev mer bekant, typ svensk sommar, 19 grader och halvkasst resten av kvällen. Så det vart till att masa sig in från uteplatsen där vi satt och tittade på när herrn i huset var i färd med att färdigställa tvillingdöttrarnas födelsedagspresent, en lekstuga, i byggsats. 

Men så vart det tisdag och vädret var fortfarande som hemma, gråmulet och lite regn då och då. Va trist det låter att beskriva hemmavädret på så sätt, men det är ju ofta skapligt kallt och när man då jämför med temperaturen i tex måndags, då är 20 grader nästan kallt. Speciellt om det även regnar. Men det är de är läge för shopping, och attans va tid det tog. Vi drog iväg tidigt på morron och va inte hemma förens 22 på kvällen, tror jag. Hur dyrt det vart, är privat, men, innan jag gör något mer idag måste jag se över finanserna.. haha.

Fick dessutom nån knäpp och köpte asdyra träningskläder, åt mig själv, när jag nu ska använda dem? Men vad det ser ut här, så kan man spatsera omkring mest varje dag och se spänstig ut i sina fina kläder som andas så bra i värmen. Inget mer svett på ryggen här inte.. hehe. Kan vara så att jag missförstått det senare och att det är en fördel om man använder dem vid fysisk aktivitet, men men, jag har ju inte helt koll på språket... haha. Är ju bäst på stillsamma aktiviteter jag, som att hänga i soffan och läsa. Vilket på¨minner mig om just sånt kan jag ännu inte göra eftersom mina ögon är i olag. Har i alla fall slutat svida så det står mellan pollenattack eller pinkeye, eller vad det kallas. Planen är att det ska gå över snabbt i alla fall.

Men det är fortfarande tisdag, och shopping pågår... så barnbarnet har en del att vänta. Finns att välja på och då det finns tvillingar i hemmet här där vi bor, så vet man var man ska handla nånstans. Så det har jag gjort.... men som sagt, på en massa andra ställen oxå. Det enda som inte kostade något igår var besöket på IKEA. Kan ju inte låta bli att se över sortimentet och möbleringarna på andra ställen. Har en inköpslista redo, när jag är hemma igen... bara så du vet lilla M, så har vi en resa dit att planera in. Och om det finns slantar kvar, blir den rätt kostsam, för mig. Träffade ett äldre par där oxå, med anknytning till norden. Dom jagade ikapp oss och pumpade oss sedan under resten av IKEAbesöket på alla svenskheter man kan tänka sig. Riktigt skoj, och som sagt, ett  bra kostnadsfritt avslut på kvällen. Äh, det allra sista var oxå gratis... för då smög vi omkring utanför den stora hockeyarenan, eller jag smög inte, jag satt helt slut och sliten i bilen och väntande... 


Och så plötsligt är jag ändå tillbaka till idag, utan att återberätta alla funderingar kring alla söta djur, förutom alla kanadagäss då, som man träffar på lite varstans, ibland platta utmed vagarna, men kanske återkommer till den vid senare tillfälle. För nu är det strax dags att kliva upp och låta dagen rassla pa igen. Vet att det blir utefrukost med pannkaka o allt annat tänkbart och sen börjar ruggigheterna, det är dags att bege sitt mot flygplatsen och fara söderut. Men först, dusch, påklädning, säga hejdå till tvillingarna och sedan frukosten och sen hejdå till Tanya och Marco... och så tja, streta sig in i ett plan... efter att hyrbilen återlämnats dammig och grann.


Klockan e nu troligen snart nio... Vaskan e packad och jag e redo for frukost, hamnade framfor pricklosa tangentbordet igen... vantar nu bara pa Tanya som lamnar barn pa dagis, sen bar de av ut pa tur me bilen, vis ska inspektera var de svenska hockeyspelarna bor... o frukostera... Tror Asa packar fortfarande... och jag har sakert natt mer som ska letas fram jag oxo... skor till exempel och lite blot tvatt. Sa dar ja, Asa hojtar om att jag glomt duschcreme... Suck... de tar tid att gora sig i ordning...


Ha de nu gott och manga kramar, sa hors vi senare

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards