Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2012

Av Soffan - 19 juni 2012 20:20

Deppar fortfarande lite över att det gick hål i nya däcket. Men nu är det lagat och jag får/kan åka i samma hastighet som alla andra på vägen. Går så mycket snabbare då att ta sig till och från jobbet. Som omväxling... från punka eller buss.

Kommer föresten att bli många timmar på jobbet de närmsta dygnen... men det går bra de oxå. Är ju en del roligheter på gång och sånt kräver planering och slitgöra. Så som P&L festival, men innan dess midsommar... och massa jobb. Fjäskade en hel del idag oxå, i förebyggande syfte, utifall jag inte hinner klart i tid. Funkar ibland, eller köpte mig lite extra tid i alla fall och det behövde jag. För nu väntar jag på att andra ska göra sitt jobb först, o sen lämna det vidare till mig och får jag inget material, då har jag inget att lämna heller, typ. Stress och så lite stress alltså. Men en kontorsräkmacka på torsdag botar all midsommarstress... hoppas jag. Men dit är det ju en hel dag till... och i morron är uppdraget att köra barnbarn till dagis... sen jobba. Men nu, tv, laddar för The Big Bang Theory... och hm, nån bar just hem en pizza... och jag ska dricka te...

Av Soffan - 16 juni 2012 14:30

Regnet gjorde att jag inte tyckte de va så himla jobbigt att fara till kontoret i morse på ledig dag... men... punka på nya bakdäcket, de är värre än regn på en ledig dag. De är usch, fy och fan. Har funderingar på attt bara överge bilen och ta bussen hem... kontoret ligger ju trots allt brevid en däckfirma, som naturligtivs inte har öppet idag, men på måndag... och då hämtar ju chefen mig, så då behöver jag ju ändå ingen bil för att ta mig hit. Eller så biter jag bara ihop och skiftar däck, i regnet, till 30-km-däcket o fiskör hela vägen hem...

Av Soffan - 14 juni 2012 17:27

Nu när jag hostat färdigt, kört kollegan till bussen och kan tänka igen, då kom jag ihåg vad jag egentligen tänkte säga när jag sa nått här nyss...


GRATTIS M till en fantastisk prestation. Jag är så stolt en mor bara kan vara... hipp hipp HURRRRAAAA! Kram oxå.


Så där ja, nu är det sagt. Högt och överallt...

Av Soffan - 14 juni 2012 17:11

Hosta kan man göra av många olika orsaker, inte bara på grund av pågående snuva... försök tex att andas ner en cashewnöt och forsätta andas luft samtidigt... då ska ni får känna på hosta.

Av Soffan - 13 juni 2012 13:32

Åska och spöregn är toppen när man får vara inomhus, vilket jag får, även om det är motvilligt. Trist på tv bara...

Av Soffan - 11 juni 2012 22:22

Nu är jag redo för natt, har samlat allt man kan behöva för en god natts sömn... nässpray, hosttabletter, snytpapper och panodil, men snart så, då e jag piggelin igen. Att lilla G tycker jag är tråkig, de kan jag förstå, men när till och med vovven tycker jag är tråkig, då är de illa.

Ska bara se klar matchen först, en vinst står på önskelistan... sen sova, länge, eller i alla fall tills lilla G bestämmer sig för nått annat. Hm, ser illa ut me nån vinst, men håller tummen ändå, uifall....

Av Soffan - 11 juni 2012 15:22

Lever sakta och stillsamt hemma, även idag. Skrämmer en o annan granne med hosta bara. Men det hör väl till? Inget skoj att vara ute ändå, antalet mygg är skrämmande. Kan inte minnas att det någonsin varit så många.

Lilla vovvens magebestyr verkar gett med sig, men det blir grötris och fiskbullar någon dag till. Så just nu ligger jag i soffan och laddar inför grötkoket, tar på krafterna att bara tänka på det. Men så har jag ju faktiskt jobbat lite idag oxå, från soffan. Har lovat ut en extra avstängning inför ett scenbygge till P&L-festivalen. Så jag får vara trötter, tycker jag.


Av Soffan - 10 juni 2012 11:51

Om snuva var viktreducerande skulle jag ligga bra till nu efter nära tre veckors frossande i Canada... men icke sa nicke. Konsumtionen av snytpapper har snart kostat ett träd livet, minst. Kanske två. Lilla vovven gillar läget i alla fall. Jag ligger still och springer inte omkring o plockar grejer som jag vickat ur resväskan och ännu inte hittat nåt bra ställa att förvara på, dvs, han sover ostört i soffan vid min sida. Väskan däremot, är redo för nästa uppdrag.

Äh, dags att samla sig, måste ta reda på packningen. Fattas en del grejer fortfarande och sen skulle jag gärna åka och kolla på möbler till balkongen. Men det där sista spar jag nog på. Det är viktigt att ta hänysn till sin omgivning oxå, nog illa att jag exponerat mig och min röda näsa inne på skafferiet ett flertal gånger redan.

Hittade föresten Starbucks Seattle latte innen på skafferiet... och måste ju prova... Tacksamt med lättpåverkade kunder....

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards