Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Soffan - 1 augusti 2012 12:32

Morgonstund har guld i mun... och en mygga i näsan. Halv sju var det uppstigning och åtta befann vi oss, barnbarnet och jag, ute på gården för att med glada tillrop stötta grannen K som skurade soptunnorna från mångårigt ingrott snusk. Tycker alla grannar borde vara tacksam... även de som kanske sov och vart väckta av ett hojtande om... - "Sväng... nää... inte in i garageväggen.... andra hållet.. jaaaa... sådäääärrrr... va duuuktiiiig du är".... osv.... Vi har tränat trehjuling idag igen, men hon når inte riktigt ner, så jag funderar ändå över en springcykel, eller tror dom heter så. Men det är bara funderingar...


Däremot tog jag tag i balkongmöbelbestyret. Rea på Jysk och det fanns kvar det jag tittat på tidigare. Så till eftermiddagen, när barnbarnet sovit middag färdigt, vilket förövrigt inte var det lättaste idag pga en liten lur i bilen, då jäklars, då ska det fikas på balkongen. Även om vi måste ha varma kläder så ska godsakerna från Bullens i Avesta intas utomhus. Men innan dess så ska jag oxå vila...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards