Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Soffan - 11 augusti 2012 23:30

Av alla tänkbara hemmapysselsysslor måste det tråkigaste vara att komma på mitt i natten att man glömt bädda i nya rena lakan i sängen, precis när man är så trött att hjärnan inte vill vara vaken längre och kroppen inte orkar bända o dra i nått jäkla resårlöst kuvertlakan?? För att inte tala om att få i täcket i påslalanseländet utan smyghålen i överändens långsidor?? Snark... och att situationen är den samma i samtliga sängar??

Nää... Godnatt jorden, sov så gott och vakna upp utvilad i morgon till ännu en fantastisk dag att ta tillvara på bästa tänkbara sätt... tex genom att ha ännu en kalasdag, kanske?

Av Soffan - 11 augusti 2012 22:48

Två födelsedagsbarn, Säterstampen, kalvdans och ett stängt krukmakeri. Kom iväg på kalas hos kollegan L men utan rätt present. Vart en retstickebok istället, vilket jag ju naturligtvis kommer att få tillbaka vid lämpligt tillfälle. Och om inte för boken, så för den nya skrivbordsprydnaden jag så snällt gav bort, menar, vem vill inte ha en Hello Kittypennvässare? Men så går det när man retas med mig för mitt något ostädade skrivbord som jag faktiskt inte sett på några veckor nu. Verkar som om andra vet mer nu hur det ser ut... verkar oroväckande i alla fall... Den andra kalasisen som dessutom fyllde år på riktigt idag, hon får vänta lite på sin present. Men den finns och den som väntar på något gott... kan kanske vänta en liten stund till? Även om det är mycket begärt...

Sen något tråkigt, även om det alltd är kul att träffa gamla bekanta, som det vart i Säter, så får man lätt tråkigheter berättat för sig oxå. Så nu ska tummarna hållas för ett tillfrisknade för vännen R.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards