Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Soffan - 16 augusti 2012 18:44

Värmen håller i sig och lusten att göra nått är, oväntat stark. Kom nyss hem från kontoret... och har just tvättat fönster. Men kom ihåg att det heter ett fönster men även flera fönster. Min ork har än så länge sträckt sig till ett fönster. För det är ju inte själva fönstertvätten som är det komplicerade... det är det där runt omkring, eller snarare ovan, gardinbytet. Om jag nu ska byta eller inte, för om man byter är det ofta kopplat till strykjärn. Och stryka, de gillar jag inte.

Tror jag tar en längre vilopaus och funderar över det där med gardiner och stryka o kikar i nya boken istället; Bilderboksretro - 60-tal... Kul som attans...

Av Soffan - 16 augusti 2012 07:42

Känner mig nästan "tossig"... solen skiner, inga mygg nu på morron heller, visserligen lite kallt, det är nog bara strax över 10 grader, men jag har kortbyxor. Men väl på kontoret, inser jag att de andra har sett solen utan full myggmundering, hela sommaren. Finns bara en som är lika blek som jag o de är "cykelkillen", hur nu de gått till? Då jag frågar nämner han nått om tråkningarna han fått utstå hela sommaren... "ingen sol i Dalarna", "jobbat i kalkbrott" osv.... Men jag vet fortfarande inte hur han undvikit att träffas av solen då han cyklat ute hela sommaren...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards