Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2012

Av Soffan - 22 november 2012 07:43

På "attgöralistan" idag; fixa föreningens budget, avbeställa tandläkarbesök, skicka fakturor, se till att styrelsen får betalt, läsa två utredningar och ta nya beslut utifrån vad jag läsa ut av de som står där, korrigera en bygglovsansökan, ringa o fixa avtal med ny spadsnöröjare, köpa gräsfrö, städa både kontor och hemma och mitt upp i alltihop ska jag hinna jobba oxå, och fixa matlåda och rasta vovven, med lagom regelbundenhet. men det är nog tur jag får komma ut och lufta mig ibland... Dvs. ingen rast o ro här inte, utan dags att sätt fart på dagen och uppfinna nya trafiklösningar, som naturligtvis ska kosta mindre men ge mer... Men vem har sagt att nått ska vara lätt? Men till kväll kommer en belöning... gå med dottern på en föreläsning/föreställning med Johan Rheborg. Vet inte riktigt vad som väntar, men ser fram mot vad de nu än må vara...

Av Soffan - 20 november 2012 19:51

Om jag bara orkade skulle jag göra stordåd, men istället diskar jag handväskan eftersom odiskade lingonsyltsburken slunkit ur påsen och tappat locket. Otur eller klantigt, de kvittar, kladdigt är vad det är.

Av Soffan - 18 november 2012 21:13

Kontordatorn luktar bränt och jag nyser. Hunden är topptunnor knasig och flänger runt som värsta flyghunden, ständigt på jakt efter något, vad som helst, bara de lukar illa och går att kasta. Han är troligen galet understimulerad efter trist dag på kontoret, trots mjukostmutor från andra söndagsjobbande kollegor. Är så glad att jag hann få en trivsam dag me barn o barnbarn igår, för idag har det som sagt, bara vart till o hänga me jycken o jobbgubbsen. Och många kakor har gått åt...

Av Soffan - 18 november 2012 14:06

Hoppas arbetsgivaren minns höstens arbetsinsats nästa år. Är bara hem och värmer lakan, plaskar vatten på nån blomma o så iväg igen. Är rädd att barnbarnet skaffat utbildning o flyttat hemifrån innan jag ser henne igen. Stark överdrift, men det är så de känns just nu. Tack och lov tröstar Subway med goda kakor.


Just nu för stunden har jag dock stora funderingar över skrota allt vad kollektivtrafik heter o lägga alla kort på hemundervisning och spermabanker. Vi kan ju helt klart handla hem det mesta via inernet, träffas i verkligeheten är överskattat och utbildning kan vi oxå ta över nätet. Trist bara för dom som måste resa för att komma till jobbet, så lösing måste för dem bli att de får flytta, för de bor tydligen på fel plats... ggrrrrr... o nu ska jag ta en kaka till och luta mig tillbaka och återställa den trafik jag just skrotat.

Av Soffan - 16 november 2012 20:02

Hemma och redo för helg i anständig tid. Dessvärre rätt trött och i stort behov av vila, och det är ju inte direkt skoj. Va faktisikt så pass hjärntrött att jag inte ens kom ihåg att jag åkte buss hem, utan jag satt och planerade vid vilken återvinningsstation jag skulle stanna och slänga allt jag samlat i skuffen på bilen. Men med en lussebulle och en rejäl kopp te blir det nog bättre, i alla fall för stunden.


Eftersom dagarna kommer att smälta sammman i en enda jobbsmet fram till jul, så passade jag på att gå på bio igår. De var jag, en godispåse o en biograf full med småtjejer... men faktiskt en o annan gosse oxå. Filmen va som väntat söt... med väntat slut. Blir ju inte så himla spännande om man läst böckerna innan. Fast så är det i och för sig inte med True Blood, där är nästan inget sig likt mellan böcker o tvserie, inte om man jämför Vampire Diaries på tv och böckerna heller. Så vet egentligen inte vad jag gnaver över... dags för lussebulle o te... och inte vann jag nått på trisslotterna heller... definitivt dags för vila.

Av Soffan - 13 november 2012 20:33

Pratboken i bilen tog slut alltför fort på vägen hem och då drog verkligheten in och medförde tankar så som... trötttrötttrött... hungrighungrihungrig... men väl hemma i trappen övergick dessa tankar i... kanelbullekanelbullekanelbulle... Borde inte vara tillåtet att baka så att det luktar gott ända ut i trappen...  

Av Soffan - 13 november 2012 18:55

Omstart på lilla datorn sen hemfärd, har haft kommunbesök till sena natta... men nu får de vara nog. Har bara sista kapitlen kvar på "pratboken", så det blir till att ta en långsam färd hemåt så jag hinner lyssna klart.  

Av Soffan - 13 november 2012 09:40

Hantverkare på kontoret kan vara ett skäl till att inget göra... men var tusan är dom? Sitter i ett helt tillrivet rum, med fönstren halvt fastsatta och nästan isolerade runt karmarna, verktyg överallt och solen i ögat... Glömde nämna skarvsladden, för när dom kommer tillbaka, då är det färdigjobbat för min del igen... tills nästa "rast". Undrar om dom äter lunch nu eller nått sånt...  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards