Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2012

Av Soffan - 11 november 2012 20:02

Söndag kväll och jobbet ramlade häftigt över mig via ett "sällanbesök". Fick ta några snabba beslut, som troligen under morgondagen kommer att visa sig var fel, men bättre att ta ett beslut och korrigera om det visar sig bli fel än att inte göra något alls. Det är ju i alla fall sällan några livsavgörande saker går fel, även om nu mitt beslut visar sig vara fel. Alltså tänker jag sova gott i natt... Är dessutom rätt nöjd med min insats rörande det sociala livet idag. Hann i och för sig inte allt jag föresatt mig, men nästan. Födelsedagsbarnet är grattat, far lika så, o namnsdagsbarnet oxå. Och besöket jag nyss hade har nästan utlovat omdragning av el hos mig... nån gång, ganska snart, typ... dvs det dröjer men kommer att hända och jag är rätt nöjd med det beskedet. Nån jul kommer ljusslingan på balkongen att slippa få sladden klämd i dörren...


Men nu, innan jag får gå och sova, ska mina blommande monster tas omhand. Tycker dom är rätt krävande, larvar sig o spelar över, bara för att dom kanske inte riktigt får den uppmärksamhet de anser sig behöva. Va då, sloka och vika ihop sig? Jag har oxå varit törstig, men inte ligger väl jag o dräller över fönsterbrädorna för det? Skärpning! Annars byter jag ut dom mot såna där fina i plast... :S

Av Soffan - 10 november 2012 22:06

Undrar om jag inte har en examen i "stökatill" i stället för i kulturgeografi? Ser rent av proffsigt ut, mitt senaste tillstökande. Planen var att plocka ihop utflyttade dotterns lämnade prylar för att ge plats åt barnbarnets grejer... men vet inte riktigt vad som hände. Eller jag vet precis vad som hänt, jag har skapat ett ostyrigt kaos. Blir lätt så när viljan är större än lusten och orken och tiden. För fy va svårt det är att hinna/orka alla saker jag vill göra på en helg, som alltid är för kort.


Gick i alla fall bättre på dan, när jag styrde upp ihopsamlandet av trädgårdsmöblerna. Som en god arbetsledare stöttade jag de bärande unga gossarna med glada tillrop och en stor dos beröm. Kan ju vara så att jag kanske behöver bärhjälp igen, ganska snart. Så nu får snön trilla ner bäst den vill, utesofforna är i garaget och vinterdäcken sitter på bilen.


Hann däremot inte gratta vare sig kalasvännen eller namnsdagsdottern, men de får bli i morron... om jag nu blir klar med dagens stök i kväll eller natt.


Hm, kom just på att bärhjälpen klagade över vikten på bänkarna, men dom gör ju inget annat än att träna, tycker de borde varit en lätt match att bära bänk...

Av Soffan - 9 november 2012 15:29

Idag har jag fått med en hund till kontoret pga morronglömska, men inget hundgodis eller matlåda. Jag upprepar i alla fall inte mina misstag...


 

Av Soffan - 8 november 2012 18:31

Glömde matlådan hemma i morse, men fick med mig hundgodis... dock ingen hund. Tycker ändå att dagen varit god mot mig... har tex framgångsrikt irriterat en kommunal tjänsteman och samtidigt ätit galet goda punchpraliner. Kan de bli bättre... ;)

Av Soffan - 8 november 2012 13:02

Verkar att jag blivit en helgbloggare... och det är så det kan gå när jobbet har för stor inverkan på fritiden...

Av Soffan - 3 november 2012 21:51

Hm, tror minsann att Olle Ljungström kommer till P&L i sommar... Hoppas det stämmer. Och nu, dags att avsluta lördagsgodiset, denna kväll bestående av en "jättepåse" med ostkrokar, på 35 gram. Mumsigt värre...

Av Soffan - 3 november 2012 20:51

Lördag igen och tillbaka i soffan... men jag lovar att jag lämnat den, många gånger. Verkar att jobbet för tillfället har stor inverkan på fritiden, större påverkan än vanligt. Men det är ju så ibland, fast det verkar vara så ganska ofta i mitt fall. Men nu är jag i alla fall tillbaka i soffan, med frysklampar i ömma knäveck.


Startade upp dagen med ca fyra timmar True Blood, flängde sen upp på stan, bara för att inse att alla butiker var stängda och att det var söndag fastän det är lördag, stressade alltså upp och ut helt i onödan... Fick bli en burgare till lunch istället, en sån där McMild, tror jag den heter, riktigt god faktiskt. Å nu är det Ljungström för hela slanten, är således tillbaka i soffan och tittar på program jag normal inte ser. Men de går ju inte att missa Olle... hade bara glömt hur mycket uppskattar honom och hans texter... och hans skuttande ända upp i taket på en spelning i Borlänge, för okänt antal år sen... Fick just sms från dottern, som oxå kollar på Olle... tror jag, annars "pratar" vi om olika saker... vilket ju är rätt lätt när man ska uttrycka sig kort och enkelt... Äh, tillbaka till tv nu och kanske äta upp lördagsgodiset, och även försöka glömma dagens dumhet, som vanligt är det telefonförsäljare inblandad...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards