Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Soffan - 27 februari 2013 16:53

Rastlös - rastlös - rastlös... men kollar tv och inser ändå att livet är rätt enkelt, i alla fall om man ska släktforska och har släktträdet i Sverige... typ. Har även hängt i köksfönstret... vilket kan vara underhållande, som nyss. På tv kan man se "Familjen annorlunda", men jag har just kolla på familjen "Lite speciell" då de skulle packa sina matvaror och barn i bilen. Spännande och slutet var inte förutsägbart, men dom grejade det och lämnade parkeringen som en hel familj. Skönt. Menar, det är ju inte tillåtet att nattparkera där längre... Sen vet jag att posten kommer på eftermiddagen nu mer och inte på morronen som jag trodde. Har sorterat mina nya böcker oxå. Några gånger. En gång efter den eventuella läsordningen och sen efter storlek och nu i kategori. Har gallrat lite i frysen oxå... men det gav inget... eller inget gott i alla fall. För vem vill äta kantareller eller stuvade morötter och falukorv när man är rastlös och uttråkad och behöver choklad... eller i alla fall yoghurt.

Av Soffan - 27 februari 2013 14:46

Febernedsättande tabletter ger ryggrad och en känsla av att - "de här e ju inte så illa". Har alltså lämnat sängen igen och vädrat vovven. Han tycker dock att livet är rätt trist just nu. Föredrar att ligga på balkongen och sola istället för att hänga med mig. Jag låter väl illa eller nått sånt, stör honom i alla fall med mitt hostande. Men å andra sidan stör hans tuggben mig. Klev just på ett på vägen in till soffan med frukost-lunchen i högsta hugg... dvs en halvliter te. Balanserade upp situationen, dvs brickan med tekoppen, men alla fula ord jag hann häva ur mig gjorde nog tungan svart. Men nu, dags att återgår till dagens viktigaste uppgift... vila. Och kanske kolla nån film, för orkar inte läsa, eller orkar snarare inte hålla upp den tunga boken jag just läser. Hm, fysiskt tunga...

Av Soffan - 27 februari 2013 09:55

Finns en regel som säger så här; att den som är hemma och är sjuk får äta massor med marmelad på sina mackor till frukost. Så det gör jag.


Har ännu inte hamnat i "ontihalsenfasen" så allt smakar gott, än så länge. "Frysfasen" genomlevdes igår på kontoret, hade ett jobb som tvunget skulle vara klart igår och de vart det oxå. Fast trodde inte då, att det skulle bli så här idag... vi har ju alltid lite kallt på kontoret. Men det vart en heldag i alla fall. Hann även med en snabbvända på bokrean hemma på lokala bokhandeln oxå. Skulle säkert blivit billigare att beställa böckerna jag köpte på nätet iställe... men men. Gillar ju bokhandlar och så träffade jag ju barn o barnbarn där oxå. Fast barnbarnet var mycket upptagen med att läsa en Pippibok inne i lekhuset. 


Men det där var igår, idag är det bara ynkande som gäller. Fryser, hostar och har ont i skallen. En annan kollega gick hem några timmar innan jag drog, så vi har nog nått "på gång" i huset... och det är ju himla lämpligt precis just nu... Men feber o snuva bryr sig faktiskt inte om upphandlingar eller sommartidtabeller...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards