Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Soffan - 28 februari 2013 19:09

Undrar om avgående påven har några släktingar eller kompisar att hänga me nu när han blir pensionär? Eller ska han kanske ta körkort för bil, för flyg hade han visst redan certifikat för? Eftermiddagen har ägnats åt påven och hans flygtur mot friheten. Tycker han ser lättad ut när han "hejdåvinkar" från sommarstället. Fast tyckte lite synd om honom när han slog huvet i bilen när han skulle åka iväg. Han är ju så liten, men klev kanske in från en ramp? Undrar om han kommer att fortsätta att twittra? Undrar om jag behöver mat och nått host- och feberdämpande?

Av Soffan - 28 februari 2013 16:24

Har funderat på det där med grannen och svininfluensan. Är det inte så att varje nytt år bjuder på nya virus? Att om man vaccinerade sig förra året så innebär inte det att man klarar årets varianter? Och varför skulle då en som inte vaccinerat sig förra året vara en större smittrisk i år än en som gjorde det? Att jag läste microbiologi i mitten av 80-talet hjälper inte, minns inte... men vet egentligen inte om det spelar nån roll. För hur det nu än är med virus så har jag i alla fall orkat se en hel film utan att somna. De finns mängder av hopp för morgondagen. Fast kanske inte jobbligt hopp... förmodar att man, dvs säga "HusB", kodar om min bricka om jag försöker ta mig in i morron... host host... Tar nog o dricker lite mer honungsvatten och avvaktar ännu lite mera piggare tider...

Av Soffan - 28 februari 2013 12:26

Humöret kraschade nyss, rejält. En av mina grannar, en av de få i arbetsförd ålder, berättade "uppmuntrande" att hon minsann legat sjuk i fjorton dagar... och att det tagit om. Sen fick jag en lätt uppläxning om att det är vi, som inte tog vaccin mot svininfluensan, som nu drabbas och sprider den... 


Hm, kanske de ändå var naivt att tro att jag skulle jobba i morron när jag idag inte fixar att sitta upprätt mer än de stunder jag är nyiprenad. Men snart så... och tills dess kommer det att passera många kassa tvprogram. Fast nu är de ju dags för Smallville... :)

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards