Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under februari 2013

Av Soffan - 13 februari 2013 16:18

Nu behöver jag en dörr för egen del oxå, blir snart högljudd. Jobbar i ett kartprogram som verkligen går in för att provocera mig, till max... vägrar spara mina justeringar och om man dessutom betänker det faktum att jag som kvinna jobbar gratis från kl. 15:52, varje dag, då behöver jag dörren nu... grrr...

Av Soffan - 13 februari 2013 12:55

Står inte ut, nu kan jag snart "allt" om grund- och extremvalla, isiga spår, tejpade skidor och amatöråkare som lägger på blå valla. Jag fattar ingenting och vill inte heller. Skidor är slippriga och man trillar o får snö i vantarna och under jackan. Kanske till och med skrubbsår på näsan...


Önskar mig bara min kontorsdörr tillbaka... och det här inlägget kommer att slå hårt tillbaka... haha... man narrar inte medelålders skidåkare ostraffat... inte ens på lunchen.

Av Soffan - 12 februari 2013 08:24

Tillbaka på kontoret efter att ha sett, snö, skog och en räv. Lilla hunden har nog ännu inte fattat vad som hände i morse. Han va så trött o sliten av att tvingas gå upp halv fem att han öppnade nog inte ögonen igen innan vi var tillbaka i stan efter att ha besökt Stjärnsund. En nätt liten tur på långt över timmen... Föresten, är det bara i Dalarna man med vilje äter rökt hästkött  även till vardags?

Av Soffan - 12 februari 2013 04:31

Ännu en sovmorron som "går snett". Är helt säker på att plogbilen kört bort samtliga kantstenar inom 2 km, eller tappat själva plogbladet där fram från hög höjd. Sover med andra ord rätt kasst. Men det är väl ett resultat av långvarigt jobbstress. Men nu när dagen ändå börjat ska jag nog ändå spänsta upp och fara ut o kolla på nån jäkla vägstump ut mot Stjärnsund som ska byggas om. Det är säkert så mycke snö att jag inte kommer att se nått, men då har jag iaf tittat... på morronmörkret, snön och skogen. Och ja, jag är sur. För att inte tala om trött... 

Av Soffan - 1 februari 2013 22:17

August Strindberg lär ska ha sagt; "Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva". Jag kan tänka mig tillägget... kramas, käka vörtmacka och bada i solvarmt hav... och läsa en god bok, lära sig nått nytt varje dag och hur många fler saker som helst... men hans beskrivning av hur det är att leva känns helt duglig och fullkomlig. Känner mig nöjd med den och kommer att sova gott med vissheten om att jag i alla fall lever... och att jag slåss me mina "troll" och räddar mina "prinsessor"... fast är inte säker på att jag dödat varuvlar ännu. Fast kanske, några i alla fall... om inte så dräper jag i alla fall Karius och Baktus just nu, med fara för att skvätta tandkräm på de här tangentbordet oxå...

Av Soffan - 1 februari 2013 19:01

Hann lixom inte riktigt hämta bilen ikvällst. Men det finns en morgondag och kanske, men bara kanske, har jag städat garaget då oxå. Istället för att jaga buss och komma hem innan 18 vart det en tur via några butiker me mamma. Och eftersom jag mycket lägligt tappat bort mina pengar, vart de en billig tripp. Men en liten påse skumbananer vart de minsann...

Kom oxå på en till sak att vara glad över; solen värmde gott idag när lilla vovven och jag lunchpromenerade. Inte illa för att vara första februari.

Av Soffan - 1 februari 2013 14:28

Om jag hade vissa tvivel i onsdags om vem jag är så har jag bättre klarthet i frågan idag. För idag är jag, eller snart i all fall, en bilägare med bil igen. Inte illa, tog bara två veckor att byta en skufflucka. Verkar att den nya ska vara röd den oxå... men låter det ändå vara osagt till jag hämtat bilen igen. Och jag är säker på att den längtat hem till ostädade garaget lika mycket som jag längtat efter att tanka... Men nu ska jag vara glad och förväntansfull och jag ska inte göra några miner när jag ska betala servicen... utan bara le och vara glad; för att bilen är klar o lagad, för att det är fredag, för att jag idag inte gjort några fel... lite svårt att göra fel när man nästan inte gjort nått på en hel dag... me framför allt att jag inte hunnit vara en belastande faktor.


Har alltså mest bara suttit på mitt rum och varit upplysninsglämnare och mailbesvarare... tog mig dessutom friheten att endast besvara trevliga mail med klagomål och frågor. Blir så mycket roligare då, idag i alla fall. Åh, just ja, lilla voven låter hälsa att livet är rätt händelselöst... ingen kollega hade hundgodis i fickan idag...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards